Gjest Guest_Anders_* Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg er et sosialt outcast. Jeg har tidligere funnet meg i det og spilt wow som tidsfordriv, men nå begynner jeg å bli desperat. I sommer nærmet jeg meg en deppresiv topp, jeg sluttet å spille, jobbet meg opp en OK bil, lappen og leste noen innspirerende innlegg på forum. Jeg ville virkelig, virkelig, bli sosialt inkludert. I høst har jeg prøvd å bli inkludert så godt jeg kan. Jeg setter meg ned og prøver å få i gang en samtale med folk på skolen. Ofte føler jeg at det går ganske bra, og at jeg "snart er der", men det blir aldri noe av. Med de jeg føler meg nærest venner med i klassen forsøker jeg ofte å dra samtalen i retning om det skal skje noe utenom skoletiden, men jeg blir aldri spurt om å være med. De legger gjerne ut om hva de skal/har gjort eller spør hva jeg skal eller har gjort (som er ingenting). Jeg har ved et par annledninger løyet på meg noe, men jeg tror ikke det er en særlig god idé. Å spørre rett ut "skal vi finne på noe i helga?" vil ikke fungere, da det er opplagt at jeg er den eneste i gjengen som ikke er med fra før. Jeg forstår bare ikke hva jeg gjør galt. Jeg ser ut og er mentalt OK på alle måter. Problemet er at ingen kjenner meg godt nok til å be meg med på noe, og det virker ikke som om noen blir godt kjent med meg fordi jeg ikke er med på noe. Det virker ikke som om noen trenger en ny venn akkurat nå, og derfor forblir jeg bare en småmorsom fyr som "på skolen" deres. Nå er det to og en halv uke deppresiv ferie, nyttårsaften og russetid etter det. Nå begynner jeg og deppe og syntes synd på meg selv, noe som bare gjør det værre igjen. Kan noen gi meg en oppmuntring eller et konkrekt tips? Lenke til kommentar
LKnoxville Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei du, jeg kjente meg litt igjen i beskrivelsene dine. Blir selv russ til våren, men vet ikke enda om jeg orker det. Om dagen sitter jeg som regel for meg selv, sluttet nettopp med wow. Drittlei. Jeg har lyst til å gjøre så mye, men greier det ikke. Jeg sliter med ME, kronisk trøtthetssyndrom som jeg har hatt 2 år snart. En pasient med ME vil tilfredsstille følgende kriterier: utmattelse, utmattelse eller sykdomsfølelse etter anstrengelse, søvnproblemer og smerter; ha to eller flere nevrologiske/ kognitive manifestasjoner og ett eller flere symptomer fra to av kategoriene av autonome, nevroendokrine og immunologiske manifestasjoner. http://www.me-forening.no/index.php?option...4&Itemid=59 Uansett, jeg klarer å gjøre mye, men så mye jeg ikke får til. Jeg tvinger meg til å gå ut. Tvinger meg til å kjøpe julegaver. Det er ikke noe lett kan du tro. Du må bare få vist at du er der, jeg vet du kan få det til. Prøv å vær litt med alle kanskje, eller gå til en gruppe folk som virker litt "deg". Vet det er stress, men du må få vist deg! Sry for mitt crappy'e svar og min dårlige norsk. Just have a little faith man, kick some ass Peace. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Come on! Jeg selv var i World of Warcraft helvete i 2 år og kuttet helt ut nå i februar 2007. Dette endret mye, jeg begynte med noe annet enn WoW som kan ta opp mye mer tid men i alle fall er fornuftig (investeringer) Jeg begynte også ta opp kontakten med kamerater jeg ikke hadde pratet med på år. Jeg begynte også trene i starten av 2007, dette var definitivt et vendepunkt. Gud bedre hvor mye mer selvtillit jeg har fått av akkurat dette, enorm! Gå på stranden og vite at du ser bedre ut en i alle fall 90 av 100 er en god følelse. Ta opp kontakten med gamle kjente kan virke rart i starten, men jeg angrer ikke et sekund. Begynte også dra på byen, pent få i Oslo på min alder fra den delen jeg er som faktisk studerer i andre deler av landet / verden, men det finnes alltid folk ute. F. eks treffer du folk som gikk under deg på hele barneskolen/ungdomskolen, er ikke noe problem snakke med disse så sant du ikke er sjenert og ikke vil åpne dem da, mye ligger hviler på dine skuldre. Ingen kan hjelpe deg her, men mange kan deg råd. Les PUA tråden forøvrig, det er bra. Mye av dette kan brukes til å åpne folk på byen uten at du vil noe med de, kun bli kjent. Jeg gjør det nå for tiden med folk som jeg har gått på samme skole med, men aldri pratet noe særlig med.. Selv om du godt vet hvem disse er da de har gått på samme skole som deg lenge. Det er opptil deg og ingen andre, go for it. Endret 20. desember 2007 av Cape Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis du bor i akershus og har lyst til å møte folk som har andre interresser enn bare drikking, festing og puling kan du stikke innom SKSF (Skedsmokorset Spilleforening) en onsdag vi har åpent. Førstkommende åpen dag er vel 2 januar eller noe. Hvis du ikke bor for langt unna kan du jo stikke innom der. Vet ikke hvorvidt det er lov å linke til nettsteder her, men jeg tror det kan være en fordel i denne saken. Http://www.sksf.no Titt litt på den så kanskje vi kan være til assistanse ^^ Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Linken fungerer ikke. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det høres ut som du har kommet langt allerede, det står det respekt av. Stå på! Nå er det selvfølgelig vanskelig for oss her å kunne si noe konkret om din situasjon men: Det er viktig når man prøver å få kontakt med noen og komme innenfor en etablert sosial sirkel at man ikke er desperat. Er man desperat gir man utrykket for at man vil vil vil vil komme innenfor. Dette signaliserer på en måte at man er mindre interessant enn de man ønsker å finne på noe med. Utrolig vanskelig å forklare, men du ser kanskje poenget? Jeg ville nok prøvd å roe det hele liiittegranne ned. Vær interessant og sosial på skolen, men ikke sitt og hint til at du ønsker å bli spurt. Når du føler at du er komfortable med folk (personlig så synes jeg det virker som du er der allerede), så tar du direkte initiativ til å finne på noe. Feks hvis dere prater om kinofilmer eller noe: "Jafaen, den har jeg lyst til å se. Noen som er med eller?" (ok, trenger kanskje ikke å være så bråkjekk men). Det du ønsker er å snu situasjonen fra: de skal gjøre noe, du vil være med til: du skal gjøre noe, og de vil være med Linking til andre nettsider er forøvig lov med mindre det er direkte reklamering for egeninteresser, eller er ulovlig. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) WWW.SKSF.no Copy paste it :3 Endret 21. desember 2007 av Kiwi-Kun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå