creaT Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 noen som vet av et program som måler hvor mye watt/strøm strømforsyninga bruker? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det tror jeg ikke finnes. for i så fall måtte det være ett Watt meter innebygget i PSU`en. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Du kan Kjøpe målere som kobles foran PCen. Disse vil gi korrekte verdier. Finnes bl.a. på Clas Ohlson. Endret 20. desember 2007 av PerB Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du kan Kjøpe målere som kobles foran PCen. Disse vil gi korrekte verdier. Finnes bl.a. på Clas Ohlson. Link? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20181003 Jeg er usikker på hvor korrekt denne er, men du får i hvert fall oppgitt spenning, strøm og effekt og evt. kWh hvis du ikke er stø med kalkulatoren.. Jeg gjør også oppmerksom at denne dingsen måler faktisk strømforbruk, og sier lite om strømforsyningen din er overbelastet eller ikke ettersom at du må ta hensyn til virkningsgraden til PSUen. Eksempel: Du har en 400 W strømforsyning og denne lille dingsen sier at PCen bruker 420 W fra stikkontakten. PSUen har en virkningsgrad på 70% som tilsier at komponentene i PCen faktisk bare bruker ca. 300 W. Bare en liten avstikker om det var dette trådstarter ønsket å finne ut av... Endret 20. desember 2007 av sablabra Lenke til kommentar
Ntenz Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 evt kjøp deg ny psu. gigabyte odin gt har watt,strøm,spenningsmåling via software Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå