Hedda Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har slitt med dårlig/forvrengt lyd fra min 3 år gamle Fujitsu Siemens Amilo M 1445 bærbare pc noen måneder nå. Finner ikke ut hva som er årsaken. Lyden blir ødelagt av varierende forvrengninger over lengre eller kortere tidsperioder. Ikke hele tiden, men det meste av tiden. Noen ganger minner det om en kassettspiller som ikke klarer å dra rundt kassettbåndet fort nok, mens andre ganger blir det "helium"-stemmer. Andre ganger igjen er det skurring og skraping. Dette forekommer uansett om det er lyd fra web, cd, mp3, og uansett om lyden går ut via høytalere eller øreklokker/stereo. Har også byttet inn den gamle orginale harddisken som jeg hadde liggende ferdig med XP og alle programmer fra 1 år siden. Spilte greit i 5 minutt med musikk, så kom sjauen der også. Ser for meg at det må være lydkortet som er kaputt. Noen som har vært borti liknende? Byttet drivere også VIA Vinyl Audio. Har vurdert eksternt usb lydkort, men det blir litt tungvindt på en bærbar. Er det mulig å bytte lydkort i laptopen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå