hiluxeirik Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) HEI. har en hilux som det har begynt å bråke i girkassa på. 2. giret går ikke å få satt inn i fart. må stoppe for å få den i 2. på verkstedet siern de at det er synkronoserings-lagrene. lurer på om noen her har vært borti dette?? er det mye ball å klyve kassa, og skifte de selv? Må nesten nevne at jeg har 33" dekk. har dette noe innvirkning??? Endret 20. desember 2007 av hiluxeirik Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Sånn du forklarer det er det slitte synkro ringer på 2 giret. Når bråker det? når du skal ha den i gir eller hele tiden? Går greit med 33" dekk, men hvis du har 4 hjulstrekk(er dem levert i det?) er det viktig at alle dekka er like. Forskjellige dekk vil ta knekken på senterdiffen eller den svakeste diffen vil få mye juling. Med riktig verktøy er det ikke noe stress og bytte synkroringer selv. Bare ha tunga rett i munnen og ikke stress så går det greit. Lenke til kommentar
hiluxeirik Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Sånn du forklarer det er det slitte synkro ringer på 2 giret. Når bråker det? når du skal ha den i gir eller hele tiden? Går greit med 33" dekk, men hvis du har 4 hjulstrekk(er dem levert i det?) er det viktig at alle dekka er like. Forskjellige dekk vil ta knekken på senterdiffen eller den svakeste diffen vil få mye juling. Med riktig verktøy er det ikke noe stress og bytte synkroringer selv. Bare ha tunga rett i munnen og ikke stress så går det greit. Det bråker hele tiden, men mest i 2. gir. dem er levert i 4 hjulstrekk... finnes noen få hilux'er med 2 hjulsdrift au... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvilen dekkutrustning (størrelse) du har har lite å si, men nårtid og hvordan du bruker 4wd er vesentlig. Bilen kan kjøre både i 2wd og 4wd, men den har ikke noe senterdiff og det er derfor en må passe på å ikke bruke 4wd på bar asfalt da det kan føre til spenninger i girkassa, spessielt når du svinger. Og Mekker`n, drivverket til Hiluxen har ingen problem med å takle ugjvent slitte dekk, hadde det derimot vært en Landrover Discovery så skulle jeg vært enig med deg. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvilen dekkutrustning (størrelse) du har har lite å si, men nårtid og hvordan du bruker 4wd er vesentlig. Bilen kan kjøre både i 2wd og 4wd, men den har ikke noe senterdiff og det er derfor en må passe på å ikke bruke 4wd på bar asfalt da det kan føre til spenninger i girkassa, spessielt når du svinger. Og Mekker`n, drivverket til Hiluxen har ingen problem med å takle ugjvent slitte dekk, hadde det derimot vært en Landrover Discovery så skulle jeg vært enig med deg. Skjønner tegningen... Huff ja landrover! de tåler ingenting... Finns ikke større dritbiler! Toyota tercel/corolla 4wd tåler ikke ulike dekk. På disse ryker bakdiffen . Den ramler bare ut grusbiter når du tapper av olja. Sett det 3 ganger... 1 reservehjul f.eks vil ikke gjøre noen ting, men hvis du har 13" foran og 14" bak vil det gå hardt utover driverket Har du permanet 4-hjulstrekk (ingen senterdiff eller låst den i 4wd) er dette døden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå