Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet til Sapphire 3870, pip under oppstart.

Anbefalte innlegg

Vel jeg byttet ut mitt gamle xfx 7900gt med et sapphire 3870 nå akkurat. Problemet jeg får nå er at jeg ikke kan boote. Jeg får 5 rimelig raske pip etterhverandre, men det virker som om det er en liten pause etter det andre pipet. Jeg har et Asus A8N-SLI Premium (Nforce 4), 2x 1024 Corsair TWINX 3200 DDR ram, AMD Athlon 64 X2 3800+ og noe jeg mener på skal være en Ocz-strømforskyning på 520w eller mer.

Dette oppstod selvfølgelig rett etter jeg installerte det nye skjermkortet mitt; Sapphire 3870. Alt fungerte med det gamle skjermkortet sett bort ifra de defektene jeg hadde i windows; merkelige pixelfarger og korrupt grafikk.

Første jeg tenkte på var strøm til skjermkortet. Byttet fra å seriekoble skjermkortet til å ta i 2x 12v-strømkontakter. (Se bilde) Ellers er jeg ganske blank, tar imot hjelp med takk og bukk. Kjedelig når ting ikke virker.

Edit: la til informasjon

skjermkort_1.bmp

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket og fjerne driverene til nVidia kortet?

Skifta PSU for ei uke siden til ei Corsair 620HX, der må PCI ekspress strømkontakten trykkes "hardt i kortet (X1950), mi gamle Tagan 480 forsyning har en kontakt som "detter på plass" i skjermkortet.

Får nå hyling ved oppstart pga. manglende strøm, stopper maskina og trykker hardere på kontakten og alt er OK - skal bli spennende om "kontaktproblemet" varer med mitt nye HD3850 TurboX skjermkort som ligger heime og venter....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...