TTomas Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Nok en gang skjer det.. Plutselig klikker pcen og jeg må starte på nytt, og den sier det mangler en fil som heter (windows)\system32\ntoskrnl.exe Hva kan jeg gjøre?!!! Jeg får ikke kommet inn på windows i det hele tatt så får ikke lagra noe av det jeg har! Endret 20. desember 2007 av Tomas09 Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) du kan starte fra CD-en, velge recovery console, gå på CD lokasjon og skriv dette: Expand cddrev\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32\ Ikke bestandig dette funker, men sikkert verdt et forsøk. arg..rotet litt her...men jeg drikker øll og prøver å berge en gammel IBM server som har blitt sabotert samtidig. Men nå skal det være rett. Endret 20. desember 2007 av bandrex03 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) http://itpro.no/art/9507.html http://itpro.no/art/9467.html En annen metode er bart. http://www.nu2.nu/pebuilder/ Du bør sjekke hdd og minnet viss dette skjer. http://www.ultimatebootcd.com/ Memtest86+ 1.70 Hdd fra de fleste produsenter. Endret 20. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Om det er addresseringsfeil på minnet, vil det som regel komme BSODS, men alltids verdt å sjekke. Om feil på HD, vil Windows som oftest utføre en konsistenssjekk/scan ved oppstart. Klart, det kan jo være en fysisk feil som kicker inn nå og da, så man kan bør kanskje kjøre en test på denne også. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 hmmm.... det står bare "Ingen tilgang" når jeg prøver de kommandoene... Er det mulig og installere windows på nytt uten å formatere partisjonen? Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 jepp, gå videre i installasjonen, så vil Windows installer finne din "gamle" partisjon, og gi deg valget om reparere. Dette er som å reinstallere, men den erstatter kun systemfiler/drivere og bevarer ellers alt. Fungerer i 70% av tilfellene. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 hmmm... jeg prøvde det ende istad, men da stod det at det var en feil eller skade eller noen andre ting på partisjonen og jeg hadde ikke no valg mellom å reparere, jeg kunne bare velge å formatere hurtig eller vanlig formatering :S Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 hm..det er noe merkelig, du fikk denne beskjeden i installasjonen? Finner den den gamle c:\windows men sier det er feil/skade? Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 nei det står bare at, det enten er for lite plass, partisjonen er skadet, ikke formatert, eller at det er en feil i systemfilen så den er nødt til å formateres :S Virker som jeg ikke har noe annet valg enn å formatere Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 kan virke sånn.. Men det virker som at enten disken er herpa, eller så har du fått noe djævelskap på den. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Boot windows CD-en, trykk innstaler og klikk deg inn på reparer windows . Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Du må ikke formatere,du kan jo gjøre viss innholdet ikke er så viktig for deg. Et par metoder Har linket til bruk av recovery console over. Det er veien som exeri0n sier. Så kopiere over fil fra win cd. Lag en livecd som er linket over bart på en annen pc. Har full lese og skrive tilgang for ntfs. Du kan innstallere win uten og slette noe. Bare bruk en anne mappe enn c:\windows(kan velge dette under install) eksp c:\win og svar nei til og formatere gjeldene partisjon. Put disken i annen pc ta ut filer. Endret 21. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
janysk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva om man ikke har windows xp cden som fulgte med pcen, men en annen, ville det også ha fungert da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå