Januar333 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Hei, lurte på hvilken rettigheter jeg har i denne saken: Kjøpte for pappa en billion isdn adapter denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=1315. Prøvde å montere den på 2 forskjellig bærbare PC-er men begge gangene fikk jeg bluescreen etter driverne var installert og PC-ene restarta seg hele tiden til jeg koblet ifra modemet. Søkte deretter retur på produktet og dette ble innvilget, sendte det med posten (120kr), men kort etter sendte de det i retur til meg igjen med at de hadde testet det OK med en regning på 340kr. Men dette modemet fungerer ikke hos meg, er flink med pc har bygd opp utallige men denne fungerer rett og slett ikke med de 2 bærbare PC-ene.. Har googlet litt og har funnet ut at flere har problemer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=118084 Syntes det er uhørt at dem bare sender den tibake for 340kr uten å si ifra til meg først når jeg allerede har betalt 350kr for modemet og 120 i retur og den ikke fungerer. Noen meninger? Kan sies at jeg tidligere har hatt posetiv erfaring med netshop men dette fikk jeg litt i fleisen. Vil ikke hente den på postkonter for 340kr når jeg veit at den ikke fungerer, og da sier dem at den blir kassert og jeg har betalt 470kr for ingenting. Endret 20. desember 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du burde ta en tlf til dem og finne ut av det på den måten.. Hvis du bare lar den ligge på posten, så vil du få en ikke hentet gebyr. Ring også ordner det seg nok bruker å gjøre det. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Har sendt mail da. og fikk følgende svar: "Hei Produkter ble testet hos oss uten feil. Varer som blir testet OK blir sendt tilbake til kunde, med gebyr, samt at frakten må betales. Dette gebyret er mye mindre enn hva vi må betale opp mot være leverandører. Dersom du ikke henter ut varen, kommer den tilbake til oss og blir liggende 6 mnd, deretter blir varen kassert. Mvh Jxxxxxxx Netshop.no " Sendte deretter svar som dem tydeligvis ikke kommer til å svare på: "Hei, problemet er at varen ikke fungerer sammen med de pcene her hjemme. Har prøvd å finne nyere drivere enn de på cden, uten hell.. Det som skjer er at pcene får bluescreen og den restarter seg selv hele tiden til jeg tar ut modemet. Hva skal jeg gjøre liksom? Hva slags os testet dere modemet på? Det er Win XP pro sp2 det vi har på pcen. " Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg vil anbefale å ringe, da du faktisk får prate med en ekte person, akuratt der å da tenker jeg på. Det er da mye enklere å få fram sin side av saken.. Siden du søkte retur og de ikke fant noe feil på dem, så følger dem riktige regler. Men det dem ikke forstår er problemet med at dem ikke funket på din pc. Hvorfor tok du den ikke på angrefrist? Eller hadde du den forlenge? Men igjen anbefaler å ringe. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Hvorfor tok du den ikke på angrefrist? Eller hadde du den forlenge? Angrefristen hadde gått ut før jeg prøvde modemet, ellers hadde jeg valgt det ja, men uansett så er det noe rart\galt med det modemet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville printet ut det, evnt henvist det ovenfor netshop (det du linka fra komplett). Kan være det er et utrolig sær usb brikke i den dingsen eller andre kombabilitetsfeil. Den fungerer nok og har da tilfeldigvis gjort det på Netshop sin pc, bare den får en "riktig pc" Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville printet ut det, evnt henvist det ovenfor netshop (det du linka fra komplett). Kan være det er et utrolig sær usb brikke i den dingsen eller andre kombabilitetsfeil. Den fungerer nok og har da tilfeldigvis gjort det på Netshop sin pc, bare den får en "riktig pc" Ja det er det jeg tror også at den funker på noen pcer. Jeg sendte ved linken til komplett i den første mailen min etter at jeg vite at den var sendt i retur.. Men ser ut som om dem har ignorert det og siden den funka på pcen dems så er det "cased closed" for dem sin del.. Syntes det er utrolig sleipt at dem bare sender den i retur i postoppkrav eller hva nå en de gjør. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har tidligere hatt mye problemer med Netshop som går på at DE ikke klarer å finne en feil, ergo er det ingen feil. Tror forresten du skal bli varslet før de kan lage noen gebyrer på "testarbeidet" deres. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Syntes det er uhørt at dem bare sender den tibake for 340kr uten å si ifra til meg først når jeg allerede har betalt 350kr for modemet og 120 i retur og den ikke fungerer.Noen meninger? De kan ikke ta betalt for undersøkelsen med mindre du har blitt informert om dette i forkant. Det er det håndverkerloven som regulerer. Sikker på at du leste returskjemaet nøye? Pleier å stå oppført at undersøkelseskostnad kan påløpe. Videre er det viktig at du har en god feilmelding. Hvilket operativsystem bruker du, hvordan installerte du enheten, hvilke symptomer får du osv. Er feilbeskrivelsen dårlig kan det hende de ikke finner feilen. Videre burde NetShop være mer helpsomme enn kun å si "Testet, OK". De burde kunne være behjelpelig med å fortelle deg hva som kan være årsaken til at det ikke fungerer hos deg, og hva du må prøve for å få det til å virke. Hva var det de gjorde når de testet den. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har tidligere hatt mye problemer med Netshop som går på at DE ikke klarer å finne en feil, ergo er det ingen feil. Tror forresten du skal bli varslet før de kan lage noen gebyrer på "testarbeidet" deres. Har selv jobbet en del med service, og ofte er en dårlig feilmelding skylden i at man ikke finner noen feil. Selvfølgelig hender det jo også at teknikkerene har gjort en dårlig jobb. Undersøkelsesgebyret skal være informert om i forkant av at varen leveres inn. Hos de fleste står dette klart og tydelig på serviceskjemaet. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Syntes det er uhørt at dem bare sender den tibake for 340kr uten å si ifra til meg først når jeg allerede har betalt 350kr for modemet og 120 i retur og den ikke fungerer.Noen meninger? De kan ikke ta betalt for undersøkelsen med mindre du har blitt informert om dette i forkant. Det er det håndverkerloven som regulerer. Sikker på at du leste returskjemaet nøye? Pleier å stå oppført at undersøkelseskostnad kan påløpe. Videre er det viktig at du har en god feilmelding. Hvilket operativsystem bruker du, hvordan installerte du enheten, hvilke symptomer får du osv. Er feilbeskrivelsen dårlig kan det hende de ikke finner feilen. Videre burde NetShop være mer helpsomme enn kun å si "Testet, OK". De burde kunne være behjelpelig med å fortelle deg hva som kan være årsaken til at det ikke fungerer hos deg, og hva du må prøve for å få det til å virke. Hva var det de gjorde når de testet den. Ok så når jeg leser manualen, putter i cden installerer drivrne, plugger i modemet og pcen får bluescreen og restarter seg så gjør jeg no feil lol :!: Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har tidligere hatt mye problemer med Netshop som går på at DE ikke klarer å finne en feil, ergo er det ingen feil. Tror forresten du skal bli varslet før de kan lage noen gebyrer på "testarbeidet" deres. Har selv jobbet en del med service, og ofte er en dårlig feilmelding skylden i at man ikke finner noen feil. Selvfølgelig hender det jo også at teknikkerene har gjort en dårlig jobb. Undersøkelsesgebyret skal være informert om i forkant av at varen leveres inn. Hos de fleste står dette klart og tydelig på serviceskjemaet. Jeg har flere ganger forklart svært tydelig, både skriftlig og muntlig, både eksakt hva som er feil og hva som må til for å reprodusere feilen. For meg er det ubegripelig at de ikke klarte å finne den. Men jeg ga opp til slutt, så sånn sett sparte Netshop penger på det.. Lenke til kommentar
software Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Er enig med trådstarter, det hadde absolutt vært på sin plass om Netshop kontaktet deg før de sendte samme produktet i retur. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Kan sies at den samme ordren så fikk jeg et most tastatur(var knust i biter) og jeg fikk dem til å sende et nytt tastatur uten å trenge å sende inn det andre. Mulig dem syntes at dem har tapt nok på den ordren min.. men uansett så syntes jeg det er temmelig frekt å bare sende den i retur uten å kontakte meg når dem veit at den ikke fungerer hos meg og tillegg med regning for "testing". Har tidligere sett mange negative omtaler av netshop på forumet her og forvart dem litt. men nå skjønner jeg det.. Derfor jeg kaller det "variabel" kundeservice. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg har mine tvil til Netshop... Er ok butikk, men de må lære seg å behandle retursaker. Virker som de har en fast måte å gjøre dette på. Sende gebyr uten å informere om det. Nekter å ta varen tilbake bare fordi de ikke finner feilen (om varen i det heletatt feilsøkes er jeg og usikker på). I en annen sak ble forbrukerrådet kontaktet, og netshop sa de ville følge anbefalingen fra dem, men nektet da det kom i kundens favør. Netshop er sikkert en grei butikk å handle i om varen fungerer som den skal, men start aldri noen retur til dem. Kommer nok lengre med å reparere varen selv (har ingenting å si om du har 10 tommeltotter og aldri sett en transistor noengang). Edit: Hjelper lite å ringe dem. I den nevnte saken kom man ingen vei etter mange timer i telefon/telefonkø. Endret 23. desember 2007 av Knutgrus Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har akkurat samme problemet selv, men vil ikke si noe mer detaljert før jeg får hentet pakken som ligger på posten. Jeg aner rett og slett ikke om jeg får en ny vare eller den defekte tilbake ENDA en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå