bræibånn Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei! Hovedkortet røk nettopp, og jeg fikk et nytt. Et abit K7T raid kort. Har ikke hatt raid kort før. Etter å ha satt alt på plass med samme deler som jeg hadde tidligere, vil det ikke virke. Den stopper i oppstarten etter å ha tellt minne. Ingenting skjer, den bare står der. HJelp meg?? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Abit ( som lager kt7/kt7a ) hovedkortene har vistnok vaert innblandet i samme "kondensator-fadesen" som endel andre taiwanske hovedkort-produsenter mm. har rotet litt med. Kort sagt er kondensatorene _foekka og antas aa ryke foer eller siden. Se artikkel paa pcworld.no, http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...A8414BC5DE78B5F Raadet mitt er aa be om aa faa fjernet kondensatorene( av forhandler ) og satt inn nye. Good luck! Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Les hva jeg skriver da. Jeg har jo fått et helt nytt kort nå. Det var det som skjedde med det gamle, men dette er ikke brukt. Kan noen gi meg noen tips og råd? Lenke til kommentar
Agger Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Er det ingen pipelyder eller noen blinkende lys "koder"? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Kanskje du har satt CD-rom på raid kontrolleren? Ikke alle CD-rom/brennere/DVD takler å stå på raid kontrolleren. Dersom du har satt harddiskene på raidkontrolleren, må du passe på at du har valgt at maskinen skal boote opp fra raid. Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Har bare koblet til Harddisken til IDE 1. Kommer ikke inn i bios. Den låser seg på memory testing. Lenke til kommentar
Agger Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Prøv og sett i en annen ram brikke eller ta ut en rambrikke hvis du har fler! Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Har prøvd det også. Noen så at jeg måtte slette CMOS. Jeg prøvde det. men nå er skjermen helt svart! Hjelp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå