Engen_2k Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Spilte litt på Gamer.no #2 dust2 only. Jeg ser jo at admin maser om rates og at de som ikke bytter til "riktige" rates eller noe blir banna. Tenker ikke no mer på det for jeg har alderi bytta rates før og ikke jeg console oppe heller så hadde egentlig ikke fått gjort noe med det uansett. Så etter at det har gått noen minuter ser jeg at jeg har blitt banna pågrunn av rates. Så da mener jeg at hvis dere skal banne folk pågrunn av rates burde dere hvertfall si ifra direkte til den spillern det gjelder. Gjerne legge til hvilke rates dere vill at folk skal bruke når dere maser om at folk skal bytte. Jeg veit ivertfall ikke hva som er riktig og heller ikke hvordan man bytter dem annet enn at jeg veit man trenger console for å gjøre dette. Syns det er dårlig at dere banner så fort uten å gi noe varsel eller noen ting. Dette er egentlig mer ment som et råd enn en klage. Fordi jeg mister egentlig lysten til å spille på serverne deres hvis det er sånn det skal værra og jeg blir sett på som en cheater uten at jeg har tukla noe som helst med spillet, men spiller det akkuratt sånn som det er ferdig lagt inn. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Spilte litt på Gamer.no #2 dust2 only. Jeg ser jo at admin maser om rates og at de som ikke bytter til "riktige" rates eller noe blir banna. Tenker ikke no mer på det for jeg har alderi bytta rates før og ikke jeg console oppe heller så hadde egentlig ikke fått gjort noe med det uansett. Så etter at det har gått noen minuter ser jeg at jeg har blitt banna pågrunn av rates. Så da mener jeg at hvis dere skal banne folk pågrunn av rates burde dere hvertfall si ifra direkte til den spillern det gjelder. Gjerne legge til hvilke rates dere vill at folk skal bruke når dere maser om at folk skal bytte. Jeg veit ivertfall ikke hva som er riktig og heller ikke hvordan man bytter dem annet enn at jeg veit man trenger console for å gjøre dette. Syns det er dårlig at dere banner så fort uten å gi noe varsel eller noen ting. Dette er egentlig mer ment som et råd enn en klage. Fordi jeg mister egentlig lysten til å spille på serverne deres hvis det er sånn det skal værra og jeg blir sett på som en cheater uten at jeg har tukla noe som helst med spillet, men spiller det akkuratt sånn som det er ferdig lagt inn. Hei, eg er en av admins på serverene til Gamer.no. Ja vi vil banne og kicke folk som ikke skifter rates når vi ber om det. Litt forskjellig hvordan admins gjør dette. Eg selv vil se på rates og se om det er "standard" rates eller om de er tuklet med. Dette vil avgjør hvordan eg går fram iforhånd til personen. Somregel vil eg ta å gi en admin melding som sier som følger "Fiks rates person x" og viss dette ikke blir etterfulgt vil eg enten gi en ny melding eller kicke vedkomne med en melding som sier "Fiks rates, så kan du komme tilbake på server " (Eller noe lignende det) Viss personen så kommer inn uten å skifte rates vil eg banne personen mellom 5-20 min etter hvor mange ganger eg har gitt beskjed. Min toleranse vil gå etter om det er "standard" rates eller tweaket rates. Folk som har under 10k rates vil få mye raskere behandling og vil ofte bli bannet etter 1 advarsel. Vi slår ned på dårlige rates av den grunn at vi vil at det skal bli en bedre server å spille på. Vi har nå i den siste tiden gått fra helt håpløse tilstander til en server med brukere med rimelig gode rates. Eg vet ikke helt hvordan de andre admins gjør det, men eg føler at min fremgangsmåte er "ok". Grunnen til kick er fordi da tvinger eg de til å lese hva eg skriver. Dette er til folk som ikke sjekker chat ofte. Håper du velger å fortsette å spille på serverene våres. Mvh Bad Apple Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Ja din metode høres grei nok ut den. Håper resten av adminsa kommer til å føge en like god en som din. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja din metode høres grei nok ut den. Håper resten av adminsa kommer til å føge en like god en som din. Hmm eg trodde at alle de andre fulgte noenlunde min oppskrift. Men vet ikke med sikkerhet. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Det veit ikke jeg heller, veit bare hva som skjedde med meg den ene gangen. Men hvis de andre følger eller begynner å følge din oppskrift burde det bli bra i vertfall. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har allitd etter install av Cs satt raten til 25000 . Viste ikke folk fikk fordel av og spille med skikkelig lav rate. kan noen forklare hva fordelene for folk med - 10 k rates? Skjønner jeg må velge servere enda bedre framover Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har allitd etter install av Cs satt raten til 25000 . Viste ikke folk fikk fordel av og spille med skikkelig lav rate. kan noen forklare hva fordelene for folk med - 10 k rates? Skjønner jeg må velge servere enda bedre framover Det har med infoen som blir sendt mellom server og klient. Det vil ha utfall i hvordan hitboxen er. Så viss en person bruker dårlige rates vil du faktisk ikke treffe han der du ser han. Har du opplevd at du ser du treffer midt i hodet, men headshottet blir ikke registrert og du bommer. Dårlige rates kan være grunnen til dette. Du kan se ofte at folk som bruker dårlige rates vil "lagge" ofte kan spilleren nesten hakke fremover. Mvh Bad Apple Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Denne oppskriften bruker alle sammen tror jeg. Derimot er bannen max på 20 minutter, mener jeg å huske. Ta det med ro. Trenger du hjelp til å skifte rates, kan du spørre ingame. Trenger du console, kan du se her. Lykke til, og spør om du behøver hjelp. EDIT: Skriv dette i console, for å få riktige rates: Best å ha: rate 25000 cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 Minimum: Rate 20000 cl_cmdrate 70 cl_updaterate 70 Endret 22. desember 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg har allitd etter install av Cs satt raten til 25000 . Viste ikke folk fikk fordel av og spille med skikkelig lav rate. kan noen forklare hva fordelene for folk med - 10 k rates? Skjønner jeg må velge servere enda bedre framover Denne videoen burde illustrere 'problemet' Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
vegaengh Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg er admin på gamer.no serverne, og praksis for banning eller advarsel for rates vil variere litt. Hvis det er svært mange folk med dårlige rates, ser jeg meg bare nødt til å informere alle i en samlemelding om at rates skal være 25000 100 100 og at de skal skrive !rate for å se egne rates. Dersom det kun er et par med dårlige rates, vil jeg si fra direkte til de. Hvis det er mange med dårlige rates, er terskelen for å banne lavere fordi det vil gå ut over spillingen på serveren i stor grad. Dersom to har dårlige rates, vil jeg bruke litt lenger tid for å prøve å få de til å endre. Med andre ord tror jeg nok du ble bannet mens det var mange med dårlige rates. Generelt sett skal ingen på gamer.no bannes for rates uten at de er blitt informert om at de har feil rates og hva rates skal være. Men selvfølgelig kan det skje glipper. Og hvis du var en av mange med dårlige rates, kan det nok hende det kom en felles-melding om å fikse rates. Håper du kan komme tilbake på serveren og spille sammen med oss :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Når jeg banner, pleier jeg også å skrive: "Minimumrate = 20k-70-70, Please change and come back." Eller om det er ban: "Minimumrate = 20k-70-70, 20 min ban." Og viktig for meg, og alle oss adminer er å informere om hvordan det skiftes, slik at ingen blir bannet, om de ikke veit hvordan skifte. Derfor pleier jeg å gjøre følgene: Minimumrate = 20k-70-70. Skift rates eller få kick / kort ban. Neste mld rett etterpå (Har alt kopiert) For å skifte rates: rate 25000 - cl_cmdrate 101 - cl_updaterate 101 i console Jeg er usikker på om alle gjør dette, men vi håper å få det til. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hadde det ikkje vore ein fordel om reglane rundt rates var oppført under reglane for serveren. Då kan folk sette seg inn i desse før dei begynner å spele. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Det hadde vært det, men nå har ueland skrevet inn sv_* kommandoene, slik at det _skulle_blitt satt automatisk.. Dette fungerte ikke, så vi får se om det kommer zblock o.l. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ummm, tør jeg spørre om hva rates er? Jeg ble banna fra en server en gang på grunn av at jeg ikke hadde "fixa rates" Jeg spurte hva rates var, men de bare banna meg igjen... Riktignok ikke på Gamer sin server... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Rates er hvordan hitboxen sitter. Har man lave rates hakker man, og hitboxen blir som vist på videoen over. En med lave rates, vil man se som en fyr som kan hoppe mellom 0-5 meter mellom hvert skritt. I speedhack bruker programmet rates og lagg for å klare å speedhacke. Skjønner? Folk med lave rates pleier å bli kalt "ratehackere". Skriv: rate 25000 cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 I console, så klager ingen. Endret 24. desember 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Rates er hvordan hitboxen sitter. Har man lave rates hakker man, og hitboxen blir som vist på videoen over. En mer teknisk beskrivelse er vel frekvensen av datakommunikasjon mellom server- og klientsiden om jeg ikke tar feil? Den totale forsinkelsen er tiden en TCP/IP-pakke bruker mellom server og klient (ping) delt på frekvensen av TCP/IP-pakker som sendes pr. tidsenhet (rate), som vil gi avvik mellom hva andre spillere ser/opplever, hva serveren registreres, og hva en selv ser/opplever i spillet. Om den totale forsinkelsen er stor, blir det mye "feil" i spillet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ja, det var en mer.. Datanerdete forklaring. Takk uansett, Skagen. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 jeg ble også bannet på dust2 only i går, pga rates... håper jeg kan bli unbannet. synes det er en dumt at moderatorer banner pga rates. de kan kanskje kicke, men ikke banne! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 ! Det er 5-20 min ! Lenke til kommentar
vegaengh Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvis man har dårlige rates, jukser man egentlig. Det er mye vanskeligere å treffe personen pga hitbox-problematikk som nevnt over. Det er derfor ikke akseptabelt at folk spiller med dårlige rates på gamer.no serverne. Derfor er vi nødt til å bruke noen virkemidler for å få folk til å endre rates til de korrekte som er 20-30k 60-100 60-100. De virkemidlene vi bruker er først å si fra spesifikt til vedkommende at han må endre rates. Når en admin sier fra at noen må endre rates, forventer jeg at personen A) endrer rates B) ikke vet hva rates er eller hvordan han skal endre, så derfor forventer jeg at han spør hvordan han kan gjøre dette. Dersom ingen av disse tingene skjer, må man ta sterkere virkemidler i bruk. Sånn praksis har vært, tror jeg de fleste har bannet i 20 minutter dersom ingenting skjer. Fordelen med å banne kontra å kicke er at da er man "kvitt" problemet. Det vil si at personen som egentlig "cheater" med dårlige rates, ikke spiller på serveren lenger. Så kan det diskuteres om dette er litt hard reaksjon dersom man ikke veit hva rates og sånn er, men da kan man tenke at 20 minutter er jo svært kort tid. Dette er ingen permanente bans, men en slags gyllen middelvei for både å bli kvitt "cheaterne" (selv om de ikke alltid veit at de selv cheater) samt at vi gir dem mulighet til å komme tilbake om litt for å spille dersom de fikser rates. Med andre ord er det ingen dramatikk i å bli bannet for rates. Men når det er sagt er det også en annen ting som må sies som er veldig viktig. Dette er noe veldig mange misforstår på gamer.no serverne. Vårt MÅL er å få folk til å endre rates til de riktige. Målet vårt er ikke å banne folk med dårlige rates for å bli kvitt dem. Jeg hører ofte kommentarer som "se å bann rate-hackerne da", men jeg banner aldri for rates uten å ha bedt folk om å endre. Dersom jeg blir ignorert setter jeg da som sagt sterkere virkemidler i bruk. Håper derfor folk har forståelse for hvorfor vi bruker banning. Og som sagt, det er ingen dramatikk i å bli bannet for rates da du kan komme inn 20 minutter senere, og vi bærer ikke nag til deg dersom du bare ikke visste hva rates var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg