Gå til innhold

Folding @ Home - virkelig eller tull?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Det finnes mange ulike programmer som tilsynelatende lar deg hjelpe hele menneskeheten ved å være med på å lete etter liv i universet, oppdage kuren for kreft, AIDS eller andre livstruende sykdommer.

Å delta på dette ser ut til å virke positivt på samvittighet og gir en lagfølelse der alle skal hjelpe til og gjøre en innsats. Det kan også virke motsatt, de som deltar kan se negativt på de som ikke deltar. Viktigst av alt er kanskje at det gir en viss form for håp? En følelse av at vi nærmer oss et større mål?

Jeg skulle så gjerne vært med på å Folde jeg også, bruke Playstation 3 til noe "nyttig" mens den likevel bare står og samler støv. Det som hindrer meg er ikke innsatsvilje eller ressurser - men jeg tror rett og slett ikke at disse programmene faktisk gjør det de utgir seg for å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er tull, folding @ home har ganske store aktører som sponser dem med regnekraft.. Og hvis du ser på forsiden på folding @ home siden, så ser deriblant Dell, Apple, Sony Playstation, Intel, Ati osv.. Tror nok noen innen de bedriftene har snust litt i programvare og sett etter mistenkligheter..

Ser ingen grunn til at det skal være tull. Kan såklart ta feil..

Så lenge ingen har bevist at dette er tull så fortsetter jeg å folde for og hjelpe til, dessuten er PS3 en fin liten teknologisk varmeovn på vinterhalvåret ;)

Lenke til kommentar
Finnes det noen Folding @ Weapons Development?

Folder våpen da? Folding@Home regner jo på folding av proteiner, noe som kan nyttiggjøres i mange typer forskning. Prosjektet har da vært almennt kjent i flere år, så ja, selvfølgelig er det virkelig. Søk litt selv, så finner du mye om temaet.

men jeg tror rett og slett ikke at disse programmene faktisk gjør det de utgir seg for å gjøre.

Hva tror du de gjør? Tror du alle menneskene som jobber med prosjektet og de mange, mange tusen som deltar bare er et stort komplott for å lure deg til å tro at du kan hjelpe til med noe?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...