Gå til innhold

Kjøp av PC på Amazon - Shipper de til Norge eller ikke?

Anbefalte innlegg

Amazon skal tydeligvis shippe til Norge, men på produktene står det at de bare shipper innad i USA.

Litt synd med tanke på at jeg har planer om å kjøpe PC og også HDTV derfra, siden prisene er så sykt lave.

Men er det sånn at de ikke shipper PCer, tver og spill til Norge?

Mener å ha hørt de gjør det:/

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Spørs om du tjener på det. Er en syk fraktpris over dammen når vekta begynner å stige + at strømforsyninger er beregnet på 115 V (Fikses stort sett enkelt med å bytte plugg da nye strømforsyninger takler 115-230V fint). I tillegg blir det 25% moms på prisen du betaler i utlandet.

Lenke til kommentar

Få butikker som shipper elektronikk i fra usa / england... Som Gromit sier så vil du også få moms, dette gjelder ikke for klær, bøker og gaver til under 2000kr (mener jeg å huske)...

Kjenner du noen i USA, kan sende PC-en til dem, og få dem til å sende den til deg...

Jeg anbefaler deg å PC i Norge grunnet: skulle noe gå galt så får du den reparert uten mye bry, kjøper du den i usa gidder du ikke (antar jeg) å sende den til usa for reperasjon, og betaler da for reperasjon i norge i stedet... Frakten blir også dyr, dessuten tar det lang tid før du får tingene dine.

Jeg vil også fraråde deg å kjøpe TV i USA ettersom disse er bregnet på 112V~ og har crappy bildekvalitet (er ikke sikker men mener å ha hørt det)...

Siden jeg ikke kan konstantere at dette stemmer, så kan du også se om du finner noe om dette på forumet/nettet...

Lenke til kommentar

De har ikke crappy bildekvalitet, men er bygd for NTSC som er et annet system. Så det å bruke et amerikansk fjernsyn i Norge byr på litt problemer i den sammenhengen. I tillegg er strømforsyninger på TV faste slik at det er som du sier 115 Volt og dette kan du ikke enkelt fikse. TVer er i tillegg utrolig tunge så frakten blir vondere enn et vondt år.

f.eks. Posten skal ha 1620 kroner for å sende en pakke på 20 kg til USA..

Og når du må betale moms for selve TVen og frakta så sier det seg selv at det ikke er noen god butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...