Mrs.Riot Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Syns dette bilde ble litt stilig. Så ut som om at bare bladene var farge på og at resten var sort/hvit. Ser at bakgrunnen kanskje er litt rottete og at noen av bladene fremst er litt ute av fokus. Men ellers syns jeg det ser bra ut Kamera: Canon 350D Linse: Tamron TeleMacro 70-300 mm EXIF: f/6,3 Eksponeringstid 1/80 sek ISO-100 Eksponerings avik -0.3 trinn Brennvidde 70mm Størst blenderåpning Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Bakgrunden blir litt vel rotete som du selv sier, å selve bilde synes jeg mangler ett sted og feste øynene. Det blir liksom litt kjedelig. Men det er en god ide, kanskje du skulle kommet deg litt nærmere og ikke tatt med fult så mange blader? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg syns også det mangler fokuspunkt i det hele tatt. Du sier at de fremste bladene er ute av fokus, jeg syns virkelig ingen av de er i fokus (muligens helt øverst til venstre) Også er det noe rart med EXIF her, du sier du har f/6,3 først, og senere "største blenderåpning" Jeg har i alle fall aldri hørt om noen objektiver med f/6,3 som største blenderåpning? Men ellers liker jeg tankegangen. Du kunne som smømannen over her foreslår prøvd å ha kommet litt nærmere (lengre brennvidde?) og sett om du klarte å sette ett bedre fokus, selv om jeg vet det er vanskelig på sånne bilder. Gjerne litt bevegelse i motivet, og man står ustøtte med kameraet vendt oppover. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Også er det noe rart med EXIF her, du sier du har f/6,3 først, og senere "største blenderåpning" Jeg har i alle fall aldri hørt om noen objektiver med f/6,3 som største blenderåpning? Vi har noen 18-200 tele linser fra tamron på skolen, og de har 3.5 som størst blenderåpning på 18mm og når du kommer på 200 så er største 6.3.. Og siden ho og har brukt en tamron linse vil jeg tippe noe alla det samme gjelder her:) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Også er det noe rart med EXIF her, du sier du har f/6,3 først, og senere "største blenderåpning" Jeg har i alle fall aldri hørt om noen objektiver med f/6,3 som største blenderåpning? Det er flere objektiver som har f/6.3 som største blenderåpning på full tele... Særlig i klassen "ultrazoom", 18-200, 18-250, samt Bigma m.fl. Edit: ser du på Akam-forsiden, ser du ett eksempel på objektiv med f/6.3 som største blender på tele ;o) Endret 20. desember 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Den der blender åpningen skjønner jeg meg ikke helt på... Den er alltid størst da.. Men så pleier jo jeg å ha på Tv som da er sånn tid greier og da blir vell bare blender åpningen størst av en eller annen grunn... Det bilde der tok jeg egentlig bare, egentlig syns jeg det var et kjedelig motiv men jeg bare tok bilde også ble det tøft. Nå man har såpass liten skjerm på kamera(okei, den er ikke så liten da, men man klarer ikke å se detaljer) så klarer man ikke å se om hva som er i fokus og hva som er ditt og datt.. Men ja, klart jeg kunne gjort det. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Den der blender åpningen skjønner jeg meg ikke helt på... Den er alltid størst da..Men så pleier jo jeg å ha på Tv som da er sånn tid greier og da blir vell bare blender åpningen størst av en eller annen grunn... Det bilde der tok jeg egentlig bare, egentlig syns jeg det var et kjedelig motiv men jeg bare tok bilde også ble det tøft. Nå man har såpass liten skjerm på kamera(okei, den er ikke så liten da, men man klarer ikke å se detaljer) så klarer man ikke å se om hva som er i fokus og hva som er ditt og datt.. Men ja, klart jeg kunne gjort det. Jeg har ingen problemer med å se hva som er i fokus ved å se på skjermen på kamera. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Kjedelig. Kan jo utdype litt da. Men som nevnt over her er ingen av bladene i fokus, bakgrunnen er for masete, utsnittet er dårlig. Prøv å gå nærmere nestegang, eller gå laaaaaaaangt unna og skyt på full tele for å få en finere og mer jevn dof/bakgrunn. Har du ikke en 50mm eller 85mm f/1.8? Ville heller brukt et slikt objektiv til dette motivet. Kanskje på f/1.8~ med veldig rask lukkertid (1/400~ eller mer, med blitz om du har og iso 640ish) Endret 20. desember 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå