Gå til innhold

Er dette et dårlig tidspunk å oppgradere på?

Hanzo

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å vente til Intel slapp sine siste 45nm i Januar, men leser nå at dette kan ta trekke ut en måned eller to enda grunnet lite konkurranse fra AMD.

Jeg kjører nå på en Athlon FX +3500 på en 939 socket, og begynner å bli rimelig klar for noe nytt. Hadde tenkt å vente til 45nm'ene kom ut på marked for å se hvordan de havnet prismessig og hva det gjorde med f.eks Q6600. Men nå kan dette altså trekke ut endel, og jeg klør i fingra etter noe nytt. Er det idioti å kjøpe en Q6600 nå, blir det store forskjeller i pris og ytelse når disse nye 45nm CPU'ene kommer ut?

Tenker Quad da jeg satser på at maskinen skal vare meg en 2-3 år, og innen den kan det godt tenktes at Quad nyttes fult ut selv om det er begrenset støtte i dag.

Hva sier folk, bør jeg holde ut et par måneder til eller er det bare å hoppe i bilen og ta turen innom nærmeste butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid et dårlig tidspunkt å oppgradere. Akkurat denne tiden er imidlertid enda dårligere, da januar/februar gjerne byr på store prisreduksjoner. Men hvis du bare tenker å oppgradere hovedkort og prosessor, ser jeg ingen grunn til å vente. Med mindre du vil vente helt til Q9300, Q9450 og Q9550 lanseres, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...