Hanzo Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde tenkt å vente til Intel slapp sine siste 45nm i Januar, men leser nå at dette kan ta trekke ut en måned eller to enda grunnet lite konkurranse fra AMD. Jeg kjører nå på en Athlon FX +3500 på en 939 socket, og begynner å bli rimelig klar for noe nytt. Hadde tenkt å vente til 45nm'ene kom ut på marked for å se hvordan de havnet prismessig og hva det gjorde med f.eks Q6600. Men nå kan dette altså trekke ut endel, og jeg klør i fingra etter noe nytt. Er det idioti å kjøpe en Q6600 nå, blir det store forskjeller i pris og ytelse når disse nye 45nm CPU'ene kommer ut? Tenker Quad da jeg satser på at maskinen skal vare meg en 2-3 år, og innen den kan det godt tenktes at Quad nyttes fult ut selv om det er begrenset støtte i dag. Hva sier folk, bør jeg holde ut et par måneder til eller er det bare å hoppe i bilen og ta turen innom nærmeste butikk? Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det vil alltid være noe nytt på trappene, ser ingen grunn til og vente. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det er alltid et dårlig tidspunkt å oppgradere. Akkurat denne tiden er imidlertid enda dårligere, da januar/februar gjerne byr på store prisreduksjoner. Men hvis du bare tenker å oppgradere hovedkort og prosessor, ser jeg ingen grunn til å vente. Med mindre du vil vente helt til Q9300, Q9450 og Q9550 lanseres, da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) X3210, X3220, Q6600, E6750, E6850 er gode kjøp når du alikevel er klar for en oppgradering. Endret 20. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå