Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjerringråd - Rått egg før fylla

Anbefalte innlegg

Har hørt et kjerringråd, som sier at hvis man spiser et helt rått egg før man drikker sprit, blir man mindre dårlig.. Har visst noe å gjøre med at da "glir det rett igjennom" eller noe..

Noen som vet noe om dette, eller har noen erfaring med det? Funker det evt. bare hvis man drikker sprit, eller annen alkohol (f.eks øl) og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må man virkelig teste dette for å avbevise dens såkalte efekt på bakrusen? Tviler sterkt på at noe enkelt som bare ett egg før man drikker gjør at du ikke får hangover. Hvorfor skulle det det? fordi det er rått og det er vel ikke så vanlig å spise rå egg? Nei, la Rocky får ha eggene sine i fred.

Drikk vann dagen derpå, og mere vann dagen derpå.

Drikk vann dagen før dagen der på også, mens man drikker.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Har ikke hørt om egg FØR fylla, kun 2 paracet, fra en doktor ;)

MEN, jeg har prøved med stor success en dagen derpå kur, som bl. inneholder - du gjettet det, EGG!

Denne ble i sin tid publisert i en bok av en kjent utenlandsk TV kokk, kjent for å drikke mengder med rødvin mens han laget mat ifra all deler av europa og verden. Tittelen på boka var "Floy'ds 7 dagers avenningskur", og inneholdt bla. da en dagen derpå kur da han regnet med at man sprakk minst et par ganger. Til Kuren;

2 råe egg

6-8 modne appelsiner

2-4 paracet el. tilsvarende

2-4 cl portvin (valgfritt, eller avhengig av tilstand)

2 spiseskjeer sukker

Mix eggedosis av sukker og egg, press appelsiner og bland sammen, løs opp/knus smertestillende, bland oppi, og rør det hele godt, server gjerne med isbiter.

Smaker som en fyldig appelsinjuice, og gir ingen "ekkel" effekt, grunnen såpass mye appelsiner i forhold til egg. Og ja, den virker rimelig bra. Har fått" godkjent" av kostholds eksperter også. Ikke fall for fristelsen av å bruke ferdiglaget juice, det vil garantert gi deg magaproblemer etter en fyllekule, og har ikke den samme grad av næringstoffer igjen i seg. Smaksmessig fungerer det ikke heller. Kun pressede ferske appelsiner. Planlegg på forhånd, øl, og appelsiner i handlekurven.

Anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt diverse kjerringråd mot bakrus, men jeg tror ikke noen av dem funker. Det med egget tror jeg blir litt som å drikke tran, fettet lager en hinne på et eller annet i kroppen, som gjør at alkoholen ikke tas opp like godt, så vidt jeg har forstått det (godt mulig jeg tar feil, altså).

Nei, det beste er nok å drikke rikelig med vann, både underveis og dagen derpå. Kan være greit å få i seg litt næring også.

Lenke til kommentar

husk at det er sånn ca, 5% av våre egg som har salmonella bakterier , men disse bakteriene forsvinner hvis du varmebehandler det.. og jeg har selv erfart å få denne forferdelige dritt greiene fra egg.. så anbefaler ingen å spise rå egg, ( skal vel sies at det var deiligt med 10 uker sjukemelding ... ) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...