kakemonster7 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har hørt et kjerringråd, som sier at hvis man spiser et helt rått egg før man drikker sprit, blir man mindre dårlig.. Har visst noe å gjøre med at da "glir det rett igjennom" eller noe.. Noen som vet noe om dette, eller har noen erfaring med det? Funker det evt. bare hvis man drikker sprit, eller annen alkohol (f.eks øl) og? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Dette hørtes veldig bullshit ut. Jeg hadde antageligvis kun blitt dårlig av egget. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Var det jeg også mente.. Men hu dama som sa det til meg hadde prøvd selv, og det hadde funka.. Sønnen hennes hadde visst også gjort det mye... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Var det jeg også mente.. Men hu dama som sa det til meg hadde prøvd selv, og det hadde funka.. Sønnen hennes hadde visst også gjort det mye... Placebo-effekt.... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Tror de hadde testet dette og det skulle vist ikke være noe i det. Men det er jo ofte sånn at vist man sverger til noe så har det en effekt likevel, om den bare er psykologisk. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Drikk vann dagen derpå, og mere vann dagen derpå. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Mhm. Tror vel det er det eneste som funker. Drikk masse vann, ta det rolig og gjerne gå deg en tur. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Noen som har testet dette? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Må man virkelig teste dette for å avbevise dens såkalte efekt på bakrusen? Tviler sterkt på at noe enkelt som bare ett egg før man drikker gjør at du ikke får hangover. Hvorfor skulle det det? fordi det er rått og det er vel ikke så vanlig å spise rå egg? Nei, la Rocky får ha eggene sine i fred. Drikk vann dagen derpå, og mere vann dagen derpå. Drikk vann dagen før dagen der på også, mens man drikker. Endret 21. desember 2007 av Dynejonas Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har ikke hørt om egg FØR fylla, kun 2 paracet, fra en doktor MEN, jeg har prøved med stor success en dagen derpå kur, som bl. inneholder - du gjettet det, EGG! Denne ble i sin tid publisert i en bok av en kjent utenlandsk TV kokk, kjent for å drikke mengder med rødvin mens han laget mat ifra all deler av europa og verden. Tittelen på boka var "Floy'ds 7 dagers avenningskur", og inneholdt bla. da en dagen derpå kur da han regnet med at man sprakk minst et par ganger. Til Kuren; 2 råe egg 6-8 modne appelsiner 2-4 paracet el. tilsvarende 2-4 cl portvin (valgfritt, eller avhengig av tilstand) 2 spiseskjeer sukker Mix eggedosis av sukker og egg, press appelsiner og bland sammen, løs opp/knus smertestillende, bland oppi, og rør det hele godt, server gjerne med isbiter. Smaker som en fyldig appelsinjuice, og gir ingen "ekkel" effekt, grunnen såpass mye appelsiner i forhold til egg. Og ja, den virker rimelig bra. Har fått" godkjent" av kostholds eksperter også. Ikke fall for fristelsen av å bruke ferdiglaget juice, det vil garantert gi deg magaproblemer etter en fyllekule, og har ikke den samme grad av næringstoffer igjen i seg. Smaksmessig fungerer det ikke heller. Kun pressede ferske appelsiner. Planlegg på forhånd, øl, og appelsiner i handlekurven. Anbefales. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har hørt diverse kjerringråd mot bakrus, men jeg tror ikke noen av dem funker. Det med egget tror jeg blir litt som å drikke tran, fettet lager en hinne på et eller annet i kroppen, som gjør at alkoholen ikke tas opp like godt, så vidt jeg har forstått det (godt mulig jeg tar feil, altså). Nei, det beste er nok å drikke rikelig med vann, både underveis og dagen derpå. Kan være greit å få i seg litt næring også. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Å spise egg rått er jo helt grusomt! Sist gang jeg prøvde kastet jeg nesten opp ("måtte"). Så dette er ikke noe jeg ville testet ut frivillig. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 husk at det er sånn ca, 5% av våre egg som har salmonella bakterier , men disse bakteriene forsvinner hvis du varmebehandler det.. og jeg har selv erfart å få denne forferdelige dritt greiene fra egg.. så anbefaler ingen å spise rå egg, ( skal vel sies at det var deiligt med 10 uker sjukemelding ... ) Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Er jo mange som spiser rått egg da.. Mange spiser rå plomme til tartar, og mange som trener styrke drikker hvitten (proteiner)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå