m0g1e Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Noen der ute som har fått til dette manuelt? har nylig gått fra Telenor og over på Mimer (takk GUD!) og jeg skulle gjerne hadde TPG-boksen i bridge. Ser det lastes ned software på TPG ved automatisk oppkobling mot mimer sine config-servere av noe slag.. I resatt modus kan jeg egendefinere alt som er har jeg merket. Flott å kunne dele erfaringer med noen ! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har forstått det sånn at denne ikke kan settes i bridge (dessverre). Jeg VIL tro at de skulle ha mulighet til å route en av sine interne IP'er mot boksen din og route en public IP mot LAN-portene (i steden for å route et helt segment).. Men om de VIL gjøre det er noe helt annet.. Jeg ringte bare til dem og fikk "gamletypen" routermodem (zyxel). Dette er stabilt i bridge i hvert fall. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Har forstått det sånn at denne ikke kan settes i bridge (dessverre). Jeg VIL tro at de skulle ha mulighet til å route en av sine interne IP'er mot boksen din og route en public IP mot LAN-portene (i steden for å route et helt segment).. Men om de VIL gjøre det er noe helt annet.. Jeg ringte bare til dem og fikk "gamletypen" routermodem (zyxel). Dette er stabilt i bridge i hvert fall. Betalte for nytt modem? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har forstått det sånn at denne ikke kan settes i bridge (dessverre). Jeg VIL tro at de skulle ha mulighet til å route en av sine interne IP'er mot boksen din og route en public IP mot LAN-portene (i steden for å route et helt segment).. Men om de VIL gjøre det er noe helt annet.. Jeg ringte bare til dem og fikk "gamletypen" routermodem (zyxel). Dette er stabilt i bridge i hvert fall. Betalte for nytt modem? Neida... forklarte at jeg måtte ha en spesiell router bak som trengte public ip. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hm, jeg får ikke zyxel-modem! har en vood-sak. som ikke takler en dritt globale tilkobilnger uten at all trafikk går tregt! har spurt om jeg kunne kjøpe mitt eget adsp2+ -modem men det fikk jeg ikke lov til. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hm, jeg får ikke zyxel-modem! har en vood-sak. som ikke takler en dritt globale tilkobilnger uten at all trafikk går tregt! har spurt om jeg kunne kjøpe mitt eget adsp2+ -modem men det fikk jeg ikke lov til. Jeg har fått byttet til Zyxel routermodem MANGE steder (jeg har et stort nettverk av Cisco routere ute hos mange venner og familie..) Har aldri vært noe problem. Har gått opp på kontoret i Ålesund og byttet (levert inn Vood) Du kan jo alltids kjøpe en Zyxel router av typen de bruker og sette den opp i bridge modus.. Fungerer fint det. Dette er korrekt type mener jeg på.. http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?...34;c:36173;r:pg Endret 21. desember 2007 av lohelle Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) ja er vertfall 600-serien. bestemora mi hadde den før den bel tatt av lynet, så fikk de en vood. i enkelte tilfeller har jeg opplevd å ikke få ip-adresse fra den stygge saken! tips til hvordan jeg kan få ordnet meg en zyxel fra mimer? hvilke unnskyldning jeg skal bruke Endret 21. desember 2007 av viiite Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) ja er vertfall 600-serien. bestemora mi hadde den før den bel tatt av lynet, så fikk de en vood. i enkelte tilfeller har jeg opplevd å ikke få ip-adresse fra den stygge saken! tips til hvordan jeg kan få ordnet meg en zyxel fra mimer? hvilke unnskyldning jeg skal bruke Bridgemodus? Etter hva jeg forstår er jo Mimers egen software spesiallaget for å ikke ha tilgang til hverken WiFi eller andre funksjoner som TPG har fra standardinnstillinger. Dyndns (uviktlig..) er og en mulighet samt mye annet. Bridge modus kan du og konfigurere. Det jeg lurer på er om jeg kan konfigurere routeren uten at den er avhengig av sw fra Mimer for å kunne koble seg opp. Dette betyr jo at jeg kan kjøre den i bridge siden jeg husker jeg fant valget for det på fabrikkinnstillingene... Endret 21. desember 2007 av nollie Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har fått byttet til Zyxel routermodem MANGE steder (jeg har et stort nettverk av Cisco routere ute hos mange venner og familie..) Har aldri vært noe problem. Har gått opp på kontoret i Ålesund og byttet (levert inn Vood) Du kan jo alltids kjøpe en Zyxel router av typen de bruker og sette den opp i bridge modus.. Fungerer fint det. Dette er korrekt type mener jeg på.. http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?...34;c:36173;r:pg Bor et stykke unna Molde, og regner vel med at nærmeste kontor blir i Ålesund? Vet jo ikke hvor villig de er til å "bytte" og betale frakten for et nytt modem. Merker for øvrig noe merkelig med FTP protokollen på det nye abonomentet mitt. Altså med tilkobling ut mot andre servere.. har store problemer.. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Jeg har i hvert fall aldri hatt problemer med ftp og lignende (men har alltid hatt deres utstyr i bridge). Har ALLTID full hastighet på/fra områder som tillater dette. edit: men uansett så hadde nok jeg bare kjøpt en sånn Zyxel-boks og latet som ingenting.. Endret 21. desember 2007 av lohelle Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har i hvert fall aldri hatt problemer med ftp og lignende (men har alltid hatt deres utstyr i bridge). Har ALLTID full hastighet på/fra områder som tillater dette. edit: men uansett så hadde nok jeg bare kjøpt en sånn Zyxel-boks og latet som ingenting.. Hvordan er det med konfigurering av en slik boks?`Kan kun huske å ha gjort noe lignende med en Zyxel-modem fra den tidligere hybelen min. Ingen PPPoE forbindelse der (slik det er nå) Vet ikke om det er påkrevd i disse dager fra Mimer, eller om det er kun utstyret som avgjør hvilken protokoll du bruker... Var det ren statisk config av den boksen du gjorde bare? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Om TPG boksen er satt opp med PPPoE så er du nok ikke koblet til Mimer's DSLAM i sentralen (fremleie til mimer). Om dette er tilfelle så må du nok benytte PPPoE på Zyxel også. Oppsettet (uten PPPoE) er helt likt for alle kundene når det er snakk om bridge modus. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Tusen hjertelig takk for hjelpen! Fikk en fin oversikt nå tar en telefon i morgen å hører hva de kan tilby... eller burde jeg bare hive meg på et (billigere?) modem fra f.eks. strettoshop ovenfor? Endret 21. desember 2007 av nollie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå