thadon Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Det er alltid et spørsmål jeg har lurt på. Men tror jeg har funnet svaret i denne sketsjen Ganske artig å høre hvordan det høres ut for folk som ikke kan norsk Endret 11. januar 2008 av thadon Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis du mener norsk, hadde Robert Gustavson en god parodi på Typisk norsk en gang. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Høres mer ut som tysk noen ganger i den sketsjen Lenke til kommentar
thadon Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Høres mer ut som tysk noen ganger i den sketsjen Enig der "und" Hvis du mener norsk, hadde Robert Gustavson en god parodi på Typisk norsk en gang. Mener du at han hadde en parodi inni serien, eller på serien? Endret 20. desember 2007 av thadon Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 I serien; han var ukens gjest. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Ok,. Må skaffe serien på dvd, genial serie Lenke til kommentar
Meits Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Har hørt engelskmenn mener at når nordmenn prater, høres det ut som vi synger. Lenke til kommentar
Beli Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 hehe. Har også hørt at mange utlendinger syns norsk er et ganske stygt språk. Men det spørs sikkert dialektene- vi har ganske store dialektforskjeller Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Var på hawaii med klassen og vi lurte på dette selv faktisk. Var noen som trodde vi var fra portugal, mens mange tror tyskland. En gjettet dansk, imponerende... Lenke til kommentar
Aces Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Har hørt engelskmenn mener at når nordmenn prater, høres det ut som vi synger. Mhm, snakket med en australier som sa akkurat det samme^^ Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 hehe. Har også hørt at mange utlendinger syns norsk er et ganske stygt språk. Men det spørs sikkert dialektene- vi har ganske store dialektforskjeller Jeg har faktisk hørt det motsatte. Har også hørt den greia om at det høres ut som vi synger. De fleste amerikanere jeg har vært borte i sier i hvertfall at det høres veldig ut som fransk. Har bare fått positive bemerkninger til det norske språket i utlandet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Stemmer det, da jeg bodde i Spania, så sa spanjolene ofte at når de hørte meg prate norsk, så virket det for dem som at jeg sang. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 hørtes ikke ut som norsk i den sketsjen da, hørtes ut som tysk eller noe har også hørt at utlendinger synes det høres ut som vi synger Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har hørt engelskmenn mener at når nordmenn prater, høres det ut som vi synger. Jeg har snakket med en tysker som mente at det hørtes ut som om at østlendinger synger. Nordnorsk derimot høres ikke ut som sang. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jo, nordnorsk å. Det høres ut som om vi "synger" pga. tonefallet vårt. Går opp og ned hele tiden Bare prøv å si noe med mono-tone og hør hvor rart det høres ut. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Han syntes i alle fall ikke at det hørtes ut som om jeg sang, og jeg er nordlening Lenke til kommentar
Chrstan Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Slenger meg med på sorine sin mening. Og jeg er litt uenig med Futtlur, mitt tonefall gikk opp og ned, men det var da jeg var i stemmeskiftet. Men på den andre siden er det kanskje lettest for andre å høre.. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det der hørtes veldig likt nederlandsk. Norge er kanskje ikke det peneste språket å høre på. Er veldig få glatte overganger i det norske språket synes i hvert fall jeg. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Mange utlendinger har påpekt at vi "drar" på ordene: "Det var en eeehhhh.. en bil og den kjørte fort. Mmmhmm.. noen ganger...." Lenke til kommentar
thadon Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Å dra på ordene er vel vanlig å bruke når man skal huske\finne på noe å si mens man sier noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå