mbst Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har seriøse problemer med skjermkortet mitt. Asus 8440 GF4 4400Ti. Se på bildet. Feks ved POST og videre ut i oppstarten, byttes tegn om, slik at feks RAM vises som feks rYM. Tegnene bytter underveis etter hvert som nye tekstlinjer kommer inn. Også diverse spesialtegn hopper inn. Små og store tegn om hverandre. Vel inne i Windows finner ikke Windows skjermkortet, så jeg må benytte meg av lave oppløsninger på fastlåst lav oppfriskningshastighet, uten 3D-akselerasjon. Bildet preges av små, kvadratiske "fargeskygger" på ca 3 pixler, adskilt fra hverandre med omtrent 7 pixler i bredden og 3 pixler i høyden. Kortet er testet i to andre PCer med tilsvarende resultat. Videre er min PC testet med andre skjermkort, da virker ting som normalt. Har ordnet med retur til butikken, men lurer på hva som kan være årsaken.. Har aldri overklokket kortet. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hadde samme problem med mitt Gainward Geforce 4400, var sånn i bios også. Returnterte det og fikk nytt! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Tror nokk du bør ta kontakt med den forhandleren der du kjøpte skjermkortet ditt og be dem se på det og får deg et nytt kort. Tror ikke det er noe annet å gjøre desverre. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det virker som det er feil med RAMen på kortet, jeg får lignende symptomer når jeg klokker minnet for høyt. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Ja, har fikset med retur alt (dvs har sendt returforespørsel, får den "garantert" innvilget). Ok, muligens feil på RAMen altså. Hadde en mistanke om at det var noe slikt. Veldig merkelig at det skjedde egentlig, for jeg har aldri overklokket kortet, og ellers behandlet det pent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå