Gå til innhold

TEST: Samsung SyncMaster 305T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enden : Du skal vel teste den nye til Dell også...?

Ja, erru gæærn! Sitter og tripper og venter på at det blir min tur til å låne pre prod-modellen en kort periode. Jeg har alle intensjoner om å kjøpe 2008 dersom jeg ikke finner noe forferdelig galt med den.

Lenke til kommentar
Tilkoblingsmuligheter

På en så dyr skjerm forventer man en god del tilkoblinger. Samsung velger å være svært så sparsomme på denne modellen, med kun èn DVI-tilkobling. At det ikke er lagt til noen VGA-tilkobling i det hele tatt får en til å lure på om de har problemer med å skalere opp lave oppløsninger. Sammenlignet med nyeste flaggskip fra konkurrent Dell er dette kjedelig.

Det går ikke an å sammenlikne 305T med en skjerm som ikke en gang er lansert enda, da 305T ikke lenger er en nylansert modell. Den må heller sammenliknes med Dell 3007WFP-HC, som også kun har én DVI-tilkobling, da disse er fra samme generasjon. Det er et kjent problem at da disse skjermene ble lansert, var skalererne ikke i stand til å skalere bildet i «real-time». På den generasjonen skjermer som kommer nå framover er dette endret.

Det som er kritikkverdig på 305T på tilkoblingsiden er at den ikke har støtte for HDCP. Dette har 3007WFP-HC og HPs 30".

Lenke til kommentar
Det kan imidlertid definitivt diskuteres om det er verdt prisen å gå for en 30-tommer som dette, spesielt med tanke på at man får tre 24-tommere for samme pris.

Du får ikke tre 24-tommere med VA-panel til samme pris. Du kan ikke sammenligne en 30-tommers VA-toppmodell med billige TN-skjermer. Du får høyst to gode 24-tommere for prisen av Samsungs 30-tommer, og det synes jeg ikke er så galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...