Gå til innhold

IE 8 klarer Acid2-testen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vanligvis over 50 sider åpne i Opera uten slike problemer...

50 sider med flashbannere? Hmm vil tro de fleste PC-er får hikke av det. PC-en fungerer glimrende, men innimellom fryser den 3-4 sekunder med Opera oppe, men det er ikke fast mer tilfeldig.

 

PS!

Du må gjerne legget ut et skjermbilde hvor vi ser disse 50 sidene, av ren nysjerrighet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har vanligvis over 50 sider åpne i Opera uten slike problemer...

50 sider med flashbannere? Hmm vil tro de fleste PC-er får hikke av det. PC-en fungerer glimrende, men innimellom fryser den 3-4 sekunder med Opera oppe, men det er ikke fast mer tilfeldig.

 

PS!

Du må gjerne legget ut et skjermbilde hvor vi ser disse 50 sidene, av ren nysjerrighet.

 

Jeg har hatt ca. 180 sider åpne i Opera uten problemer. Da var det snakk om bestillingssider hos Chess. Opera brukte ca. 800MB RAM, men fungerte utmerket.

Lenke til kommentar
Hvordan holder du styr på så mye på en gang? :p

Favicons gjør at det blir enklere å peile seg inn :) Jeg prøver å begrense antallet, men jeg er så kjapp på midtre museknapp, skjønner du.

 

Jeg tror dette er meningen, for å teste om browsere ignorerer "kommandoer" som ikke er gyldige.

 

50 sider med flashbannere? Hmm vil tro de fleste PC-er får hikke av det. PC-en fungerer glimrende, men innimellom fryser den 3-4 sekunder med Opera oppe, men det er ikke fast mer tilfeldig.

Har ikke dette problemet nei... Om sider har Flash eller ikke vet jeg ikke. Jeg blokkerer ikke noe særlig reklame, så jeg vil tro at det er en del Flash ute og går.

 

Du må gjerne legget ut et skjermbilde hvor vi ser disse 50 sidene, av ren nysjerrighet.

Jeg tror ikke jeg ønsker å legge ut surfevanene mine her :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at Acid2 sin CSS ikke validerer er enkel - den skal teste nettleserens evne til å takle slike feil.

Note: Some 827 people (rough estimate, contents may have settled during shipping) have written to point out that the CSS used in the test is invalid. This is deliberate, as a means of exposing the ability of user agents to handle invalid CSS properly.
Lenke til kommentar

Pricks:

Photoshop eller gratis alternativer er greit :) bare gjør alt blurry eller cellblocked slik at man ikke kan lese hva som står.

 

Men en annen ting med Opera. Jeg synes den er meget treg på å skifte mellom faner selv når jeg bare har en 10-12 faner oppe så går det nesten 2-3 sekunder. NB! dette er kun når jeg skifter til spesifike sider som eks. Netshop(oops en nettvane avsløring).

 

Edit:

Synderen der ser ut til å være netshop sine sider akkurat nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
50 sider med flashbannere? Hmm vil tro de fleste PC-er får hikke av det. PC-en fungerer glimrende, men innimellom fryser den 3-4 sekunder med Opera oppe, men det er ikke fast mer tilfeldig.

 

PS!

Du må gjerne legget ut et skjermbilde hvor vi ser disse 50 sidene, av ren nysjerrighet.

Slik min opera har vært de siste par to-tre månedene:

De røde er epguides.com med serier jeg har tenkt å se.

http://spackfish.com/hw/bilder/tabs.JPG

 

Jeg har brukt Opera på denne måten med konstant 25+ tabs siden versjon 7.21 og har aldri opplevd slik hikking du beskriver. Men problemer med flash har det vært en del av.

 

 

 

On topic er det flott at IE8 skal bli bedre enn de andre i familien, men dersom de gjør noe silly som å kreve validering av Windows eller gjør oppgraderingen valgfri vil resultatet bare bli at vi må lage to sett hacks i tillegg til den korrekte. Jeg håper de i en fremtidig servicepack oppgraderer alt fra W2k til Vista med denne og alt av IE6 og syv blir fjernet uten mulighet for å beholde den.

Lenke til kommentar

Det er et fremskritt at IE8 passerer Acid2-testen, men vekker ikke akkurat den helt store begeistringen her hos undertegnede. Da må jeg først se hvordan resten av IE8 oppfører seg, og ikke minst; om hvilke tillegg til standarder Microsoft har inkludert støtte for.

 

Det siste er minst like viktig som å følge standardene. Min mening er at ingen tillegg bør være støttet i det hele tatt, fordi da begynner bare utviklere å bruke dem på nettsider og så har vi det gående igjen med inkompatibilitet, fordi andre nettlesere ikke støtter disse tilleggene! Dessuten er det flere grunner til at ikke alt blir standarder - bl.a. sikkerhetsaspektet. ActiveX f.eks. er et mareritt m.h.t. sikkerheten.

 

I sin iver etter verdensherredømme har Microsoft en lang historie med å lage sine egne "standarder" og velger suverent å overse å få disse godkjent gjennom standardiseringsorganisasjoner. Hvorfor? Jo, fordi det er en direkte konflikt mellom å gjøre slik alle andre gjør (les: gå for standarder) og å oppnå verdensherredømme! Man kan ikke herske over mennesker før man har gjort dem avhengige av seg, må vite!

 

Så jeg er avventende - og en smule skeptisk.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

JonhdoeMAKT:

Det kan være at denne "hikkingen" har skyldtes problemer med ADSL og Telenor de siste dagene, som tilsvarer det tidsrommet jeg har begynt å bruke Opera istedet for Fx. Linjen min ble borte i 2 timer i kveld og etter det har jeg ikke opplevd denne "hikkingen" i Opera.

 

Vi får se videre ;) Men PC-en min er helt fin og den har ikke vært årsaken til dette.

 

Back to topic:

Jeg synes IE7 er merkelig som krever et EV(extended validation) SSL sertifikat for å vise grønn adresselinje på en sikret site. Disse er en del dyrere enn standard sertifikater.

 

Å vise rød linje for et standard sertifikat som ellers er i orden synes jeg er litt på grensen. Får håpe IE8 fjerner dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært mye mer oversiktilig å ha tabene på venstre siden, så man ser hva som står på dem? Jeg synes hvertfall det.

Vet hva omtrent alt er og mesteparten er ikke tabs jeg bruker til vanlig, men har tenkt å lese innen et par uker, så det er ikke behov for meg å vite titlene. De faste kjenner jeg igjen og om jeg vil se titlene høyreklikker og scroller jeg bare.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært mye mer oversiktilig å ha tabene på venstre siden, så man ser hva som står på dem? Jeg synes hvertfall det.

Vet hva omtrent alt er og mesteparten er ikke tabs jeg bruker til vanlig, men har tenkt å lese innen et par uker, så det er ikke behov for meg å vite titlene. De faste kjenner jeg igjen og om jeg vil se titlene høyreklikker og scroller jeg bare.

Hmm der fikk jeg et tips som fersk Opera bruker. En herlig funksjon!

 

Dog merker jeg at Opera.exe ofte går opp i 40-60% CPU? Men dette er vel pga. flash bannere?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I Firefox har man tilsvarende ved å holde nede mouse2 og scrolle opp -> viser tabs med titler. Scroll ned viser historien.

 

Ang. artikkelen:

Tenkte det samme som nevnt tidligere her: Frem til folk faktisk begynner å oppdatere fra IE6, har det ikke så mye å si for utviklerne i praksis. Det blir nok fortsatt slik at man må støtte IE6 i en del prosjekter, og da er man like langt. Tror nok at IE7 krever genuin Windows er en showstopper for mange, dessverre.

 

Uansett, dette er en god nyhet, at MS går ut med dette betyr jo at de ønsker at IE og standarder skal være samtaleemne - så krysser jeg fingre for at det kommer forbedringer som resultat, og for at folk innser at det (er mulig, og også) kan være lurt å oppdatere nettleseren sin i blandt.

Endret av cc
Lenke til kommentar
Webutviklere for jo også bare informere om at "denne siden krever IE8 og fungerer med FF og Opera"

 

Apropo firefox, mouse2 og scroll fungerte ikke i min 2.0.0.11

Ikke alltid webutviklere har så mye å si i akkurat den saken, dessverre..

 

Sorry, jeg glemte at det er en funksjon som følger med "All-in-one gestures"-tillegget.

Lenke til kommentar
Men en annen ting med Opera. Jeg synes den er meget treg på å skifte mellom faner selv når jeg bare har en 10-12 faner oppe så går det nesten 2-3 sekunder. NB! dette er kun når jeg skifter til spesifike sider som eks. Netshop(oops en nettvane avsløring).

Dette er ikke vanlig for Opera. Den er jo kjent for å ha et mer responsivt UI enn f.eks. Firefox siden det ikke er tynget ned av XUL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...