Sinnapels Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Noen har som er drevne i photoshop og vil hjelpe meg med ett par bilder? Har tatt noen bilder av bilen min som det skal trykkes opp litt plakater av. Men litt fintuning av bildene gjenstår. Så tenkte jeg skulle høre om noen har lyst til å pusle litt med det? På forhånd takk... Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Noen har som er drevne i photoshop og vil hjelpe meg med ett par bilder? Har tatt noen bilder av bilen min som det skal trykkes opp litt plakater av. Men litt fintuning av bildene gjenstår. Så tenkte jeg skulle høre om noen har lyst til å pusle litt med det? På forhånd takk... Mener du styling av bilen, eller bare bildebehandling for å bedre kvaliteten? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Fikse litt på bildekvaliteten, lys osv... Veit ikke hva som trengs for å få det til å se bra ut på plakater jeg. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Post utgangspunktet ditt her, så kan folk prøve seg litt frem? Du finner jo fort ut hva du vil ha dersom du ser ulike redigeringer! Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jo, jeg kan vel det Her er noen av bildene: Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bilder på 1000x600 pixler blir ok utskrift dersom plakaten din skal være litt mindre enn et postkort.... Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, jeg vet. Har større på PC-en. Men de er så tunge å legge ut. Så folk får bare sende mail adresse eller no, så sender jeg det på mail:) Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Holder på å leke meg litt med bildene nå. Forresten så er bilene skikkelig gromme Jeg vet ikke om det er dette du var etter, men det var gøy å leke seg litt med bildet: Endret 22. desember 2007 av Baba2 Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Ahhh... Det var kule bilder Takk for at du hjelper meg;) Og takk for kommentaren ang bilene:) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hvis jeg får slenge inn ett sprøsmål. Kan PS 8 vise ubrente områder på bilder? Og ikke bare i histogrammet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Usikker på om dette fungerer i PS CS (det fungerer i seinare versjonar), men du kan no prøve: Opne Levels (Ctrl + L, eller Image --> Adjustments --> Levels). Hald inne Alt, og klikk på den kvite spaken for input. Då vil dei utbrente områda verte markert i biletet; lurer på om det er fargekoda etter kva kanal som er utbrent i tillegg. Kan godt vere det finst andre, mykje enklare, måtar å gjere det på, men dette var det fyrste som slo meg. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nja, fant fram men kan ikke si jeg kunne redusere noe utbrenning. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Og det spurde du heller ikkje om ... Du spurde om å vise utbrente områder. Er det JPEG-bilete trur eg ikkje det er mykje å hente, men du kan prøve Shadow/Highlight (ligg under Image --> Adjustment). RAW-filer derimot, der kan det kanskje vere litt meir å hente, men sjølv her er det ikkje mogeleg om det verkeleg er utbrent. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Selvsagt, tenkte at hvis jeg kunne få vist utbrent på bildet kunne det også justeres, derfor unødvendig å spørre Men tror jeg trenger npe bedre programvare til dette, ps8 ble litt akterutseilt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Problemet er at om det er heilt kvitt, so er det heilt kvitt. Ingenting å gjere med det. Trur iallfall det. Du finn eit par andre forslag her: http://clubsnap.com/forums/showthread.php?t=141798 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Problemet er at om det er heilt kvitt, so er det heilt kvitt. Ingenting å gjere med det. Trur iallfall det. Du finn eit par andre forslag her:http://clubsnap.com/forums/showthread.php?t=141798 Stemmer det. Men kjørte det samme bilde i lightroom hos en bekjent og der fikk jeg vekk alt det brente. Hadde håpet å klare det i ps også Tror lightroom er noget kraftigere.. Hvordan er det nye photoshop i forhold til lightroom? Endret 25. desember 2007 av regga Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nei, det er eigentleg ikkje det trur eg. Lightroom har i hovudsak dei same justeringsmogelegheitane som den nyaste versjonen av Camera RAW. Men det er sikkert andre her på forumet som har betre peiling på akkurat dette enn meg. Hadde nok vore betre å ta dette i ein eigen tråd, då hadde du kanskje fått inn fleire (og betre) forslag. Du kan rapportere innlegget ditt og be om å få splitta ut desse siste innlegga til ein eigen diskusjon, om du vil det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Takker. Skal herje litt til så får jeg se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå