Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Handle Bilstereo fra USA.

NanoMidaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tollen kommer på 25% av kjøpsummen. Evt kan du få de til å sende som gave slik at du slipper toll, men dette er ikke alle villige til å gjøre da, men har fått inntrykk av at flertallet likevel er villig til dette.

Ebay har vel mange greie stores der du finner masse bilstereokomponenter. Jeg har selv planer om å bestille anlegg fra ebay senere.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Vurderer å handle med en Pioneer Avic D3 derfra, og det burde jo ikke være et problem egentlig.

Som regel pleier eBay handler å gå veldig greit, men jeg handler BARE fra "firmaer", altså eBay-stores, som har mange karakterer (over 1000), og +95% positive.

Man kan selvfølgelig alltid være uheldig, og ting kan også bli borte i leveringen ++, så jeg ville ikke anbefalt å bruke alle reservepengene sine og pantsette huset og slikt.

Som trådstarter nevner er det også flere nettbutikker som selger bilsereo (altså ikke på eBay). Det du må sjekke da er om de sender til Norge, det må man forsåvidt alltid sjekke.

Lenke til kommentar
Vurderer å handle med en Pioneer Avic D3 derfra, og det burde jo ikke være et problem egentlig.

Du får jo passe på at det er en europeisk versjon du importerer i såfall..

Er det noe annet enn radioen som er forskjellig? For den trenger jeg ikke...

Ikke noe annet enn at du ikke kan spille europeiske DVD-er og at navigasjonen ikke fungerer...

Men du trenger vel ikke det heller, er sikkert ikke derfor du skal ha den ;)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler www.indoaudio.com! eneste gangen jeg har opplevd et "problem" med de var når jeg fikk en massive 2farad kondens. istedenfor en pheonix digital 1,5farad kondens som jeg egentlig bestilte! hehe.. fikk 1 års ekstra garanti pga det =)

Bestilte meg en JBL PX300.4 08mod forsterker derfra nå for et par dager siden, sendte mail og fikk han til å skrive at innholdet i pakken var verdt 30$.. Så slipper unna momsen! Totale prisen kom da på 1495kr inkl. frakt.. prisen i norge(bilstereo.no) ligger på 5400kr for den.. så mener jeg har gjort et godt kjøp =)

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler www.indoaudio.com! eneste gangen jeg har opplevd et "problem" med de var når jeg fikk en massive 2farad kondens. istedenfor en pheonix digital 1,5farad kondens som jeg egentlig bestilte! hehe.. fikk 1 års ekstra garanti pga det =)

Bestilte meg en JBL PX300.4 08mod forsterker derfra nå for et par dager siden, sendte mail og fikk han til å skrive at innholdet i pakken var verdt 30$.. Så slipper unna momsen! Totale prisen kom da på 1495kr inkl. frakt.. prisen i norge(bilstereo.no) ligger på 5400kr for den.. så mener jeg har gjort et godt kjøp =)

Og du er selvfølgelig klar over hvilke konsekvenser det får hvis akkurat din pakke blir tatt ut i en stikkprøve?

Da blir det ikke mye billigere for deg å importere fremover for å si det sånn.

Så å oppfordre til slike ulovligheter ville jeg unngått.

Lenke til kommentar

Og du er selvfølgelig klar over hvilke konsekvenser det får hvis akkurat din pakke blir tatt ut i en stikkprøve?

Ja, det som skjer da er at man må betale moms! ;) Men så lenge det ikke ligger noe dokumentasjon på hvor mye forsterkeren koster i esken så har de ikke noe de skulle ha sagt..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

En pakke jeg en gang fikk inn fra USA var skrevet ned i verdi uten at jeg hadde bedt om det eller visst om det. Ble kontaktet fra tollvesenet som ba meg sende kvittering på betaling. Jeg sendte kvitteringen fra paypal og og jeg fikk pakken med en momsregning. Og butikken som hadde sendt pakken fikk nok høre fra tollvesenet. Sto noe sånt i brevet jeg fikk at det var butikken som hadde ansvaret, ikke jeg som kjøper.

Lenke til kommentar

Konsekvensen blir at man må betale 25% moms, som nevnt. Og det ville da i dette tilfellet kostet 1868,75kr.

Så din påstand om at det ikke blir billigere å importere er ikke riktig, ettersom det ble oppgitt at prisen i norge var 5400kr. Altså sparer man fortsatt 3500kr, hvordan kan du si at dette ikke blir billigere?

Og at butikker i utlandet får brev fra tollvesenet i Norge gjør vel ikke noe, tror nok ikke de forandrer sin måte å gjøre det på, det er jo ikke akkurat at tollvesenet kan gjøre noe, bortsett fra å beslaglegge innholdet, men da må de ha en god grunn...

Lenke til kommentar
Konsekvensen blir at man må betale 25% moms, som nevnt. Og det ville da i dette tilfellet kostet 1868,75kr.

Så din påstand om at det ikke blir billigere å importere er ikke riktig, ettersom det ble oppgitt at prisen i norge var 5400kr. Altså sparer man fortsatt 3500kr, hvordan kan du si at dette ikke blir billigere?

Og at butikker i utlandet får brev fra tollvesenet i Norge gjør vel ikke noe, tror nok ikke de forandrer sin måte å gjøre det på, det er jo ikke akkurat at tollvesenet kan gjøre noe, bortsett fra å beslaglegge innholdet, men da må de ha en god grunn...

Synes bare det blir for dumt når folk sammenligner priser med butikker/nettbutikker som til tider selger varene sine til langt høyere pris enn anbefalt veil fra importør..

Ett eksempel var en subwoofer som kostet 1790,- kr i en butikk (autorisert forhandler i norge) og 3990,- på bilradiospesialisten.no og bilstereo.no..

Kan være en fordel å sjekke priser andre plasser også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...