Gå til innhold

D-Link DI-524 og Gigabyte GN-BR01G, problemer med å chatte i Xbox Live

iNtensimilla

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en D-Link DI-524 ruter, mens en venn har Gigabyte GN-BR01G, og vi to har problemer med å chatte med hverandre via Xbox Live(se sitat under for mer info).

Vi fikk beskjed om å sjekke NAT settings, og begge har Open NAT. Hva kan være galt da? Er det ruterene som er non-Xbox Live kompatible?

Tråden så slik ut før:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1 venn jeg har problemer med å chatte med, resten går helt fint. Hva er galt?

Hei

Jeg har problemer med å chatte med en venn via Xbox Live. Hvis jeg får Chat Invite av han, og trykker Accept, kommer jeg inn i chatte rommet, og ser han i feks Channel 1, men han forsvinner etter 2 sekunder. Det samme skjer hvis jeg sender Chat Invite til han.

Dette skjer ikke med noen andre fra Friends på Xbox Live.

Hva kan være galt?

Mvh. Eirik FS.

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva får dere på NAT når dere tar test connection i network settings? Kanskje kompisen din har moderate/strict NAT? :hmm:

Jeg får hvertfall bare glad meldinger når jeg kjører test connection, men jeg skal spørre han.

Hvis du klarer å snakke med alle andre utenom han så tror jeg ikke problemet er hos deg. Kan han chatte med andre friends?

Han kan også chatte uten problemer med andre :S

Lenke til kommentar

Det virker som at din NAT er strict eller moderate, mens alle på vennelisten din har open utenom han du nevner. Han har som deg strict eller moderate.

Det er en tabell som viser dette på Xbox.com. Jeg klarer for øyeblikket ikke å oppdrive den, og gjengir derfor bare fra minnet, noe som sjeldent er den beste kilden. Anbefaler at du prøver å finne denne tabellen selv.

Lenke til kommentar

Vi har begge "Open NAT", hva kan være galt da? Førstepost er endret, les der for info.

Jeg har en D-Link DI-524 ruter, mens en venn har Gigabyte GN-BR01G, og vi to har problemer med å chatte med hverandre via Xbox Live(se sitat under for mer info).

Vi fikk beskjed om å sjekke NAT settings, og begge har Open NAT. Hva kan være galt da? Er det ruterene som er non-Xbox Live kompatible?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...