Gå til innhold

Erfaringer med Nikon CoolPix L11? Løst: Kjøpte L14.

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tenkte å kjøpe et slikt i julepresang til en bekjent. Har lest litt tester og reviews på nettet, og synes det ser bra ut. Kompakt (tynt), relativt stilig, brukbare specs (for 999 kr), og bruker SD og AA.

Noen som har erfaringer som tilsier at jeg bør gå for det, eller finne noe annet?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

L11 (og L10) har ikke VR, kun L12. Vet ikke hva den koster, men sikkert litt mer. Skal jeg gå noe særlig opp fra den nevnte 1000-lappen, ser jeg heller på IXUS.

Jeg synes også at dette virker mindre plæstikk enn mye annet til denne prisen. Liker også at den har egen luke for SD, ikke sammen med batteriene. Enkelte kamera jeg har hatt med felles luke har lett for å miste tiden og andre innstillinger når jeg tar ut kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min lokale Elkjøp ville ikke gi meg riktig pris på L11, så jeg dro til Fotoknudsen og kjøpte en L14 i stedet, for 999. I forhold til prisen synes jeg kameraet gir helt grei "feeling" i hendene, og det virker ikke som det er bare plast. Det er med i testen her på akam.no, og scoret i snitt helt OK, dårligst på skjermoppløsning (men andre tester roser den for gode bruksegenskaper i både lite lys og i sollys), med en batterilevetid på utrolige 1000 bilder (CIPA, Lithium-batteri). Gleder meg til å se bildene, og sammenligne med Canon PowerShot og IXUS (har aldri hatt Nikon før).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sånn er det, du får hva du betaler for. Jeg valgte L14 til en fotograf som ikke er interessert i stort mer enn hvor på/av og utløseren er :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...