Gå til innhold

ATI Radeon 9700 Pro + ASUS A7V8X = Frys

Killer336

Anbefalte innlegg

Dette er en kombinasjon som ikke helt vil spille på lag.

Jeg har de siste drivere og bios, men det hjelper ikke. Når jeg spiller så fryser maskinen, dette kan ta alt fra 1 min til 30 min før den stopper.

Er det noen som har opplevd det samme og som kan komme med en fornuftig løsning på dette problemet.

PS! Dette er min 2. maskin (brukes av min bror)

Følgende spes:

Asus A7V8x, ATI 9700 Pro

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 x 2,

Creative Soundblaster Audigy 2

Western Digital Caviar 200GB IDE x 2,

Yamaha CRW-F1, Pioneer DVD 16x

Chieftec Dragon BT

Enermax 550W

----------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har lest i tidligere poster angående dette spesifikke hovedkortet og skjermkortet, har den vanligste og beste løsningen vært å bytte A7V8X (VIA KT400) med A7N8X (NVIDIA nForce2).

Beklager å måtte si dette, men VIA sin implementering av AGP8X mot ATi Radeon 9700 Pro har mer eller mindre vært en fiasko. nForce2 gir også bedre utnyttelse av minneytelsen i tillegg til den økte stabiliteten.

Skulle jeg ha hatt meg et nytt AMD-system nå, hadde jeg 100% uten tvil gått for et nForce2-basert hovedkort (og da benyttet meg av Shuttle XPC SN41G2).

Lenke til kommentar

Har prøvd alle mulige kombinasjoner når det gjelder drivere, OS og Bios, men uten å lykkes.

Nå har jeg bestilt Asus A7N8X, så da har jeg et Asus A7V8X som ikke er brukenes til annet en pynt på hylla. Kona synes dette blir en dyr hobby, mmm...... :D

Takk for alle svar så langt.

PS! Er Asus A7N8X et dårlig kjøp?

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem med Asus A7V8X og ATI Radeon 9700 pro. Var skikkelig frustrert over hele greia. Løsningen på problemet er å stille volten opp på AGP-porten til 1,7. Da ble iallefall min maskin dønn stabil og har ikke krasjet siden.

VIA er ikke så dårlig som mange skal ha det til, iallefall ikke når det funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...