Snorkel Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei, har en maskin som ikke vil starte i XP, som jeg skulle hentet ut noen filer fra. Min tanke er i utgangspunktet og få starte den med en veldig liten Linux Distro som kan kjøres i minne som inneholder et brenneprogram. Men det finnes kanskje bedre og enklere måter og få ting ut på CD eller USB disker på, Noen som har noen god ide? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis diskene ligger i en diskformaty som linux faktisk kan lese, så er det jo veldig enkelt: ubunto boot-fra-CD. Trenger ikke en gang å installere noe. Men det funker jo ikke med NTFS, som de fleste windows maskiner bruker i dag. har du gamle FAT32 på diskene dine derimot så går det. Ellers så er vel enkleste å bare koble ut diskene og koble dem fysisk til en annen maskin. -Stigma Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg synes egentlig det høres ut som en grei måte du har valgt. Kjør en ubuntu-CD i den og kopier ting ut på feks en ekstern harddsik. Et annet alternativ er jo å flytte harddisken i maskinen over i en annen maskin for så å kopiere ting ut, men det er mer tungvint. Lenke til kommentar
Snorkel Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg synes egentlig det høres ut som en grei måte du har valgt. Kjør en ubuntu-CD i den og kopier ting ut på feks en ekstern harddsik. Et annet alternativ er jo å flytte harddisken i maskinen over i en annen maskin for så å kopiere ting ut, men det er mer tungvint. Jeg har gjort det med Knoppix og ikke Ubuntu, men problemet er at jeg ikke fikk lov og løse ut CD-en og brenne, og ikke har nok minne på den maskinen til og kjøre Ubuntu i minnet. Altså, jeg trenger en mindre Distro som kun er laget for dette. helst. Viss det er og oppdrive. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Ubuntu har vel både lesing av og skriving til NTFS som standard nå for tiden? Lenke til kommentar
Snorkel Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Ubuntu har vel både lesing av og skriving til NTFS som standard nå for tiden? Ja, den både skriver og leser. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det jeg mente ja. Da er det bare å kjøre en live-cd, koble i en USB-disk, og kopiere ut det du vil kopiere ut da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå