JKJK Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hadde bluecom en gang i tiden da de var små og fleksible, og av den grunn gode. Men straks de ble oppkjøpt av catch/ventelo ble det bare sarv. Nå har jeg direct connect og er rimelig fornøyd med dem, bortsett fra det store minuset at de sluttet med fast-ip nå i desember, og leverer det ikke i det heletatt lenger. Boligfeltet her har fått fiber (NTE bredbånd, franchise fra lyse), men jeg kjøpte leilighet først nå nylig, og rakk ikke å bestille før feltet ble lukket, derfor får jeg ikke fibern før til våren/sommeren. Men DA! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Ser på dette som positivt. Har erfaring med BaneTele fra jobben, og de leverer varene. På jobben kastet jeg ut Telenor og gikk for fastlinje fra BaneTele. Denne har vært dønn stabil og prisen er gunstig. Hvis de får overført den gode trenden til Ventelo er det bare en fordel. Husk at BaneTele er en betydelig aktør. Det er de som virkelig bygger ut bredbånd her i Norge, ikke Telenor. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Blir spennende å se.dette da. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 SnipKrister Lyse er eid av: Eierkommuner: Stavanger kommune Sola kommune Gjesdal kommune Sandnes kommune Time kommune Eigersund kommune Kvitsøy kommune Lund kommune Finnøy kommune Klepp kommune Bjerkreim kommune Hjelmeland kommune Randaberg kommune Strand kommune Hå kommune Rennesøy kommune Og overskuddet går rett i kommunekassa til disse kommunene, fordelt etter eierandel. Les f.eks her: http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okono...ticle188769.ece At de ikke bygger ut fiber overalt er jo synn, men de er da bedre enn en hel del andre selskaper, i alle fall på utbygging. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Nettet har falt ut den del for meg også i det siste. Lurer på om jeg skal bytte rett og slett. Jeg ser ikke helt grunnen til å bytte.. Du får akkurat de samme kablene og linja som går inn til huset ditt. Eneste grunnen til å bytte da er iallfall pga dårlig kundeservice. Jeg har mye trøbbel med Ventelo.Har ADSL2 20/1 og hastigheten varierer utrolig, har ikke hatt mer enn 13Mbps men det er greit nok, værre at det tidvis faller ned til 1. Det har blitt bedre etter at jeg har klaget, men nettet faller jo fremdeles ut når det selv vil. En dag faller det ut 10 ganger, neste dag en gang, så kan det gå en uke, så er det på den igjen. Hadde Telenor ADSL før og det var maks nede 1-2 ganger i året og hastigheten var jevn. Da er det nok noe lokalt ute i nettet. Enten er det veldig dårlig støymarginer eller så er det noe feil i sentralen (eller hos telenor themself). Det er utrolig mange kunder som sutrer fordi de ikke får feks. 10 mbit og truer med å bytte abonnement, men det hjelper jo ikke hvis linja er fucked eller bor kilometervis unna sentralen.. merket Akkuratt det samme med min SDSL fra catch. har bare hatt problemer med den etter at catch forsvant... sad.gif til og med falt far en dønn stail 2.3Mbit linje til en ekstremt ustabil 1Mbit linje, og dette skjedde rett etter at de ble kjøpt opp, og er fremdeles sånn.. services er også blitt ubrukelig Det kan også være av naturlige årsaker vettu. På vinteren når det er kaldt endrer kabelens egenskaper seg og det kan gjøre kabelen ustabil og i værste fall skades pga tele. Det kan også være støymarginene i kabelen som sagt. Jo fler abonnenter på kabelen, jo værre blir støymarginene. Telenor sin minimum grense er på 10dB. Jeg er ikke så veldig pro på det greiene her enda men =S At least I tried =).. Nei, Ventelo har eget utbygd nett her så det hjelper faktisk å bytte, men jeg kommer til å se det an en stund til. Jeg sutrer ikke over hastigheten. Problemet var at i flere uker var det 600+ kilobit hastighet. Det ble utbedret en feil, men mister fremdeles forbindelsen omtrent daglig. Problemet er vel heller at det opprinnelig var Bluecom som bygde ut sentral her som igjen ble kjøpt opp av Catch (tror jeg) som igjen ble kjøpt opp av Ventelo og at nå ingen har oversikt eller snøring på hva som foregår rundt omkring. Det var i sommer de værste problemene var, tviler på det var så mye kulde og tele da. Det har heldigvis vært litt bedre i det siste. Vanskelig å ikke være misfornøyd når man har hatt 11 år med 99.9% stabilt nett hos Telenor. Straffet seg å bytte leverandør bare fordi Telenor ikke greide holde flere leveringstider sist jeg flyttet. Ja, jeg vet de bruker 3. parts installatører men 50 dager uten nett er tortur når du har hatt 4000 sammenhengende dager med nett. Grunnen til at jeg ble forbannet var at jeg bestilte flytting av nettet flere uker før jeg flyttet og det var fremdeles ikke noe nett 7 uker etter jeg hadde flyttet. Endret 20. desember 2007 av mrNilsen Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 så hvor vi jeg få adsl regning fra nå? banetele? eller vil ventelo fortsatt være navnet, bare at de har fått nye eiere? kanskje et dumt spørsmål... Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 så hvor vi jeg få adsl regning fra nå? banetele? eller vil ventelo fortsatt være navnet, bare at de har fått nye eiere? kanskje et dumt spørsmål... Du kommer fortsatt til å få regning fra ventelo. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har intrykk av at det knapt finnes gode ISP'er lenger. Her prøvd flere forskjellige og har i dette øyeblikk 2 forskjellige samtidig (på ulike innkommende kabler) sånn at oppetiden kan holde oppimot 100%. Jeg bor forøvrig i Oslo, men huset ligger 3.7 Km fra bysentral (Telelinje) og vi har et stjernenett fra 1983 (opprinnelig Janco) på TV siden. Ingen er spesielt interessert å gjøre noe med forholdene annet enn å konkludere med at de er dårlige. Aktørenes fokus synes å være totalt fokusert om pris pr. Mbit. Ingen ofrer oppetid og kundebehandling en tanke. JA til statlig eierskap og drift av et stamnett. Skulle likt å sett deg betale en formue i linjeleie. Det som ville skjedd om de hadde eid og driftet det. Du betaler usle 60 kr for linjeleie samt vedlikehold til Telenor per dags dato, ser ingen grunn til hvorfor dette skal endres..? Eller er det fordi det står Telenor der? BaneTele, BA (BredbåndsAlliansen) og Ventelo vil vel bli mer integrert etterhvert, foreløpig er ingenting forandret. Time will show. Spiller da ingen rolle anyways, om 5-10 år sitter vi vel alle med fiber og har ikke mer å klage over?! God jul alle sammen, og godt nyttår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå