Gå til innhold

Scrolling over flere skjermbilder på èn skjerm


Roiku

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke hva navnet på denne funksjonen heter, så jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Det jeg vil prøve å få til er å ha et toskjerms-bilde på èn skjerm, og muligheten til å scrolle frem og tilbake mellom disse uten noen knappetrykk. Oppløsning 1024x768 synlig på en gang, altså 2048x768 totalt. Mine forsøk hittil har bare resultert i at alle 2048px presser seg inn på skjermen på en gang, eller at musen går videre til høyre uten at bildet henger med.

 

Skjermkortet er et Nvidia Quadro NVS 285. Driverversjon ukjent. OS er XP Pro SP2.

 

På forhånd takk

 

edit: kan legge til at dette gjelder et pc-bytte på en fiskebåt og de eldre PCene hadde Matrox-skjermkort og denne funksjonen var aktivert der. Mannskapet har blitt vant til funksjonen og vil gjerne ha den på den nye PCen også som har Quadro-skjermkort. Spørsmålet er vel om denne funksjonen er bare for Matrox, eller om Nvidia også har muligheten for det. I så fall hvordan.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For de som er interessert så er dette umulig på samtlige skjermkort bortsett fra Matrox sine. Det er en unik funksjon som heter "Follow mouse", og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke det er standard på alle skjermkort. Er det så vanskelig at bare Matrox har klart å få det til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...