Gå til innhold

12315 26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville krevd mange penger å lage en slik film dersom det skulle bli bra, og helst en trilogi. Da måtte det blitt amerikansk, for de har størst budsjett på filmene. Jeg er enig med deg i at det kunne blitt helt hinsides bra, spessielt på grunn av at historiene er så gode. Et skrekkeksempel på hvordan amerikanere lager film om vikinger er Pathfinder, hvor vikingene går med horn og pigger på hjelmene, og ser nærmest ut som orker. The 13th Warrior er langt bedre, men også der har de norrøne krigerne gladiatorhjelmer og andre merkelige gjenstander. Kanskje den beste filmen er Beowulf & Grendel (2005) som virkelig viser fram hvordan kongen og hans krigere var rustet til kamp. Men ingen av disse filmene handler om norrøn religion, de handler heltesagaer. En god måte å lagd en slik trilogi på (det bør helst være en trilogi) hadde kanskje vært å få fram mange av historiene gjennom flashbacks eller samme effekt gjennom at historien blir fortalt. Den nyeste Beowulf filmen var et godt eksempel på hvordan det burde se ut, der var det også mye bra kostymer og rustninger. Jeg tror det kunne blitt minst like bra som LOTR. Men hittil har det stor sett vært islendinger som lager filmer om vikinger, og det er ikke mange av dem. Den eneste filmen jeg kan komme på som faktisk handler om norrøne guder er den morsomme Erik The Viking, men den kan sammenlignes med Peter Jackson sine første filmer i produksjonskvalitet oppimot LOTR og hva kvaliteten på en norrøn trilogi burde vært.

Lenke til kommentar
herlige saker, ska prøve å få sjekket det ut så snart som mulig :D

Det er mange sener jeg bare kan forestille meg, for eksempel Tor som fisker etter midgardsormen, Odin som stjeler Suttungs mjød eller bare "dagligdagse" situasjoner som å reise over bifrost og komme til Åsgard. Og selvfølgelig en mengde kriger, de kunne kanskje blandet historien med vikinger, og fulgt noen av dem som døde opp til Valhall og så avsluttet siste film med Ragnarok. Det burde bli omtrent på skala med kampen ved Minas Tirith i Return Of The King. Og siste sene ville vært de to overlevende menneskene og dødsdragen som kommer opp av dypet med lik skjult i vingene. Det ville blitt skikkelig episk! Vi får bare håpe noen tar tak i dette!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...