Gå til innhold

Litteratur: Woff, woff, kära norrmän!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jag berättade före jul, hur jag hittade min matte och husse.

 

Sedan gick det så här:

 

Vi tar den där valpen, sa min blivande husse och pekade på den som hade visat sig vara en herreman av sig. Han som gick litet längre bort för att kissa. Det var jag.

Matte lyfte upp mig och då gick vi alla in för att skriva papper och andra formaliteter för att få mig registrerad som en hund av ren ras.

Det varade inte länge. Nästan med det samma satt vi alla tre i bilen. Saaben brummade som en argsint björn och sanden smattrade i bottenplåten då husse kurvade ut från gårdsplanet till den stora vägen.

Det var varmt och skönt att ligga i mattes knä. Jag ville göra henne glad och gjorde en varm pöle på hennes klänning.

Jäklar sa husse, då han märkte vad som hade skett. Du är väl en riktig Patu du, sa han och efter det ögonblicket har de kallat mig för Patu.

Bilen matar landsväg under sig med en fart som snälle polisen kallar för fortkörning. Som tur var, var polisen hemma denna långfredag hos sin familj och åt långfranska med sina ungar. Detta var orsaken till att husse inte fick böta den här gången.

Efter några timmars körning stannade han bilen och sa att nu är vi hemma!

Vi klättrade ut ur bilen.

Inte är det här något hemma för mig! Har aldri varit här förut och känner inte till en enda hörn utav huset. Nu har jag blivit lurad sa jag.

Tursamt nog stod det en trevlig en på gården. Han hade två framåtstickande långa horn mot varje intrång till hans revir. Jag kröp under honom och frös.

Du Patu, sa min husse, kom nu ifrån den där skottkärran, vi skall gå in och ta en titt på huset också!

Skottkärran sa ingenting, inte jag heller, men husse kom och plockade mig i sitt knä och vad kunde jag annat än följa med in.

Dom bjöd mig på mat och dricka, men jag ville inte ha.

Jag kände mig grundlurad och började gråta.

Snälla var dom och bussiga, men ändå. Jag bestämde mig att aldri bli vän med dessa människor.

 

(berättelsen fortsätter) om ni vill....

Endret av HundenPatu
Lenke til kommentar

Namnet Patu betyder egentligen ingenting, men det kan hänledas av ordet Patris eller patriark eller brukspatroner på gamla tider. Dom sistnämnda har väl varit närmast det som husse menade då jag blev namngiven.

 

Blir det ytterligare några som intresserar sig om mina memoarer, som kommer det ett nytt inslag inom kort.

 

Kan inte e-postsvaret skickas till husses adress?

Jag läser hans post i smyg.

 

Adressen är: [email protected]

Lenke til kommentar
Namnet Patu betyder egentligen ingenting, men det kan hänledas av ordet Patris eller patriark eller brukspatroner på gamla tider. Dom sistnämnda har väl varit närmast det som husse menade då jag blev namngiven.

 

Blir det ytterligare några som intresserar sig om mina memoarer, som kommer det ett nytt inslag inom kort.

 

Kan inte e-postsvaret skickas till husses adress?

Jag läser hans post i smyg.

 

Adressen är: [email protected]

Du burde ikke legge ut adressen til husse på denne måten, da det kan føre til at dumme mennesker sender mail til han. Bare se her

Lenke til kommentar

Försökte ändra e-postadressen till den samma som husse har, men det gick inte, ty maskinen sade, att adressen är redan i bruk. OK, den är i nruk, men husse och jag vill ha samma adress, vad skall vi göra för att få det bli så?

 

AvieN sa att det är vanskligt att ge husses e-postadress synlig till vem som helst. Den är redan det och inga problem ha uppstått i samband med det.

 

Jaha.

 

Borjar fundera på en fortsättning på min kåseri här....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...