Gå til innhold

Ghettotilstander i Norges hovedstad!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ghetto er helt feil ord, men det er flere saker jeg ikke skjønner:

A) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til å komme inn i Norge?

B) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til åpenlyst å oppholde seg så lenge de vil i Norge?

C) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til åpenlyst å drive næringsvirksomhet i Norge?

Fiks en eller alle punktene ovenfor og hele trafikkingproblemet vil være borte.

Mulig man reduserer antall nigerianske prostituerte, men det er på grensen til rasistisk om man skulle avhørt hver eneste nigerianske dame som kom til Norge.

Noe jeg syntes er rart er at de ikke blir arrestert? Det er jo ulovlig, er det ikke?

Angående det. Mener å ha husket å sett "eskorteannonser" i dagbladet før? Er jo like mye prostitusjon det?

Lenke til kommentar

Nei, kundene er heller ikke kriminalisert. Det er ulovlig å tjene penger på prostitusjon, men ikke å prostituere seg eller å kjøpe sex.

IANAL.

Og jeg har bodd i Oslo i syv år, og aldri blitt tilbudt hverken sex eller dop, så jeg kjenner meg ikke igjen i denne agurkhistorien i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Mulig man reduserer antall nigerianske prostituerte, men det er på grensen til rasistisk om man skulle avhørt hver eneste nigerianske dame som kom til Norge.
Her misforstår du meg helt fullstendig.

Alle fra Nigeria trenger visum og en god grunn for å komme inn i Norge, så hvordan slipper disse damene inn?

Ingen fra Nigeria får ubegrenset opphold i Norge så hvorfor får disse damene det?

Ingen utlendinger kan uten videre drive næringsvirksomhet i Norge så hvorfor får disse damene det?

Jeg ber altså kun om at dagens lover faktisk blir håndhevet.

Lenke til kommentar

Med tanke på lover som blir opprettholdt så kan du jo bare se på narkovirksomheten som foregår rett forran øynene våres og polities i oslo sentrum. Hvorfor blir de ikke arrestert?

Beklager om jeg missforsto Robbert. Men grunnene de kommer vel med kan jo være så mangt.

Familie, "Jobb" osv.

Men er det fullstendig lovlig for meg, om jeg er prostituert å kjøpe meg en leilighet i Oslo sentrum, med en stor plakat utenfor med noe alla "1 time erotisk nytelse 800,-"?

Lenke til kommentar

Hvordan noen kan ha bodd i Oslo over lengre tid, og tilbringt tid om natten ved Karl Johan uten å bli tilbydd sex eller arkotika er for meg ett mysterium. Er ikke bare snakk om "me do Sucky, sucky," men mer diskre tilnærmelser. Jeg synes rett og slett at politiet burde få rett og midler til å fjerne svineriet.

Lenke til kommentar
Det er ingen jenter i denne verden som vokser opp med en drøm om å ligge med menn for penger, uansett om det er lovlig eller ikke. Det kan jeg love deg.

Hvordan vet du det? Hvordan i helvete kan du late som du kan snakke på vegne av alle jenter i hele verden?

Er det noen i denne verden som drømmer om å bli søppeltømmer eller avisbud? Blir noen det likevel?

Lenke til kommentar
Og jeg har bodd i Oslo i syv år, og aldri blitt tilbudt hverken sex eller dop, så jeg kjenner meg ikke igjen i denne agurkhistorien i det hele tatt.

Jeg mener ikke at jeg ikke tror deg på ditt ord, men det du da har opplevd er fullstendig usannsynlig, og du må være en av en million.

Men er det fullstendig lovlig for meg, om jeg er prostituert å kjøpe meg en leilighet i Oslo sentrum, med en stor plakat utenfor med noe alla "1 time erotisk nytelse 800,-"?

Nei. Reklame for og organisert prostitusjon er ulovlig. Derfor brukes heller "massasje" i annonser.

Lenke til kommentar

Oslo er riktignok en vemmelig by omgitt av elendigheter, men jeg ville neppe kalle det en ghetto. Den ligner mer en lett blanding av en campingplass omgitt av svenske danseband. Det er min oppfatning av helvete. Er helt grei plass antar jeg, men midt i byen mistrivdes jeg virkelig. Det er riktig ukoselig og vemmelig der. Sprøytespisser og horer på hvert et gatehjørne er ikke særlig innbydene å bo midt oppi. Heldigvis gjør jeg ikke det heller. ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at jeg ikke tror deg på ditt ord, men det du da har opplevd er fullstendig usannsynlig, og du må være en av en million.

Vi er vel flere som har stått fram og forsøkt å balansere dette litt. Det er forskjell på å se prostituerte og å bli tilbudt sex, men jeg skal innrømme at jeg synes det er litt plagsomt. Markedet vil alltid være der og dermed også tilbudet, jeg synes man burde vurdere å legalisere. Foretrekker kvinnfolk i vinduene, slik som i Amsterdam, heller enn slik det er nå. Da vet man hvilke steder man bør unngå, for å slippe å se horer, dersom man synes det er ekkelt.

De nigerianske jentene er nok i 90% av tilfellene ofre for traficking, synes det er rart at politiet ikke ordner opp i dette.

Lenke til kommentar

Legaliser prostitusjon. Opprett bordeller med godkjent vakt, krav til hygiene osv. Hallikvirksomhet forsvinner, de prostituerte får pensjonspoeng, bedre arbeidsvilkår, de får lov til å skatte (hurra!?) osv. Nigerianerne vil da sikkert bli sendt til et annet land, men det er strengt talt ikke vårt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...