Melkekartong Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det mest ideelle ville være å opprette flere avrusningsklinikker med solid oppfølgning. Dette kan vi i det minste ta oss råd til og om avrusning/oppfølgning koster en million per "pasient", sparer samfunnet fort inn dette på noen år dersom denne personen kommer seg ut i arbeid. Jeg tror ikke det er noen som VIL tigge. Jeg tror ikke det er noen som VIL være avhengige av narkotika. Jeg tror de selv skjønner hva for ei helvetes blemme de har gjort. Håper det kommer et eller annet mirakeldrug ála "rusfri på dagen" snart. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Enhver kommune bør ha vetorett mot å ta imot flyktninger og innvandrere. Ta det et hakk lenger: Kommunene bestemmer selv om de ønsker det eller ikke. Så kan rødgrønne kommuner gå foran som svært gode eksempler og ta inn ekstremt mange Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Enhver kommune bør ha vetorett mot å ta imot flyktninger og innvandrere. Ta det et hakk lenger: Kommunene bestemmer selv om de ønsker det eller ikke. Så kan rødgrønne kommuner gå foran som svært gode eksempler og ta inn ekstremt mange Jeg som bor i en FrP kommune og trives der støtter det forslaget på det varmeste! La de rødgrønne slite med tyverier og nasking. Å bo nærme et asylmottak var helt jævlig. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er likevel meget vanskelig å gå karl johan på kvelds/nattestid uten å bli tilbudt stoff og prostituerte. Tilnærmet umulig, faktisk. Har gjort det mange ganger, så her tror jeg du tar du feil. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er likevel meget vanskelig å gå karl johan på kvelds/nattestid uten å bli tilbudt stoff og prostituerte. Tilnærmet umulig, faktisk. Har gjort det mange ganger, så her tror jeg du tar du feil. Da er vi to som har opplevd denne fantastiske umuligheten. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Forslag til tiltak:-Kriminalisering av salg av prostitusjon og umiddelbar utkastelse av disse Så lenge folk vil kjøpe sex, så vil det alltid være prostituerte, så en kriminalisering vil bare gjøre ting værre. -Innvandringsstopp av flyktninger og asylsøkere til hovedstaden Det kan fungere, men de skulle ha blitt plassert her og der, ganske spredd blandt normenn, og ikke sammen. -Kriminalisering av tigging og fengsel samt utkastelse Eller sørge for at tiggerne ikke tigger ved å gjøre noen tiltak som gagner de, samtidig som man forbyr utenlandske tiggere. -Tvangsbehandling av narkomani Så lenge folk vil ruse seg så vil det alltid være narkomane, og folk som selger rusmidler. Legaliser, reguler og sørg for at folk får riktig info, og ikke helt feil som i dag... Og tror nok ikke tvang vil være greia heller, da mange nok vil ruse seg. Da kan de bli tvangsavruset mange ganger, men uansett starte igjen. Det er likevel meget vanskelig å gå karl johan på kvelds/nattestid uten å bli tilbudt stoff og prostituerte. Tilnærmet umulig, faktisk. Har gjort det mange ganger, så her tror jeg du tar du feil. Da er vi to som har opplevd denne fantastiske umuligheten. Nå bor ikke jeg i oslo, så går ikke opp og ned KJ ofte. Men har gjort det en del på natterstid, men aldri blitt tilbudt noe... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg tror ikke det er noen som VIL tigge Vel, strømmen at rumenere og andre som kommer hit nettopp av den grunn taler vel til det motsatte? Når det gjelder narkomane osv. så stemmer det dog nok. Men ikke særlig mange VIL vel prostituere seg heller? Eller jobbe i det hele tatt, for den sakens skyld... Det kan fungere, men de skulle ha blitt plassert her og der, ganske spredd blandt normenn, og ikke sammen. Ja, det er nok der nøkkelen til integrasjon ligger også. Det er jo ingen vits i at pakistanere og somaliere kommer til Norge når de gifter seg med sine egne, bor blandt sine egne i egne nabolag og bydeler, og bare omringer seg med venner av samme nasjonalitet. Eller sørge for at tiggerne ikke tigger ved å gjøre noen tiltak som gagner de, samtidig som man forbyr utenlandske tiggere. Det er jo allerede ulovlig for turister å tjene penger her uten arbeidstillatelse/visum. Kan enkelt kaste dem ut på det grunnlaget, men politiet er jo fullt opptatt med å la mordere og pedofile gå løs, samt å banke opp nyopererte ungdommer og uskyldige. Så lenge folk vil ruse seg så vil det alltid være narkomane, og folk som selger rusmidler. Legaliser, reguler og sørg for at folk får riktig info, og ikke helt feil som i dag... Og tror nok ikke tvang vil være greia heller, da mange nok vil ruse seg. Da kan de bli tvangsavruset mange ganger, men uansett starte igjen. Ingen er kronisk narkomane. Man kan alltid avvendes. Det er vel heller ingen som ønsker å være narkomane, eller? Man skulle hvertfall tro at dersom man fikk dem vekk lenge nok og gav dem andre ting å drive med så ville de miste abstinensene etterhvert også... men når narkotika er så lett tilgjengelig som det er, så er fristelsene mange og store. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er likevel meget vanskelig å gå karl johan på kvelds/nattestid uten å bli tilbudt stoff og prostituerte. Tilnærmet umulig, faktisk. Har gjort det mange ganger, så her tror jeg du tar du feil. Da er vi to som har opplevd denne fantastiske umuligheten. Nå bor jeg ikke i oslo, så dere opplever det vel annerledes enn meg. Men jeg kan si med hånden på hjertet at de siste 10 gangene jeg har gått KJ på nattetid har jeg blitt mast på av horer. Alltid nigerianske. Har vel blitt tilbudt dop 4-5 av de 10 gangene. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 For å være helt ærlig så ser jeg ikke på det å bli tilbudt stoff som det værste som kan skje en. Herregud, å bare si "No, thank you" eller bare å gå videre har alltid fungert helt utmerket. Det jeg ser på som et problem er narkomane og prostituerte "skitner til" byen vår. Da de var på plata så holdt de seg der, og de som ville kjøpe eller selge dro dit. Akkurat som et kjøpesenter. Prostituerte holdt seg til horestrøket. Skjønner ikke hva staten tenkte på når de "stengte" plata? At de vil forsvinne? Det gjør de ikke, og kommer aldri til å gjøre heller.. Må si at det er litt slitsomt å måtte presse seg inn på veien fra karl johan og inn til Jernbanetorget stasjon/Byporten nå. Nå har de satt opp en sperring som gjør at man igjennom en knøttliten bro hvor man bokstavelig talt blir stoppa av dealere og må brøyte seg igjennom for å ta t-banen. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 I stedet for å bli plaget av å "se dem" så burde jo kanskje folk tenke på noen tiltak for å hjelpe disse menneskene. Flytte mennesker fra et sted til et annet hjelper vel ikke. Eneste grunnen til at dette problemet er noe folk legger merke til i dag er jo at det har blitt så mange på et sted. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 En ide for å få prostituerte av gaten er å sette opp bordeller i offentlig regi. Pålegg legesjekk, gi de rene og kontrollerte lokaler, så vil store deler av undergrunnsproblemene forsvinne. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Eller pælme ut alle nigerianerne som patruljerer gatene. Og ta med tiggerturistene i samme slengen Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 En ide for å få prostituerte av gaten er å sette opp bordeller i offentlig regi. Pålegg legesjekk, gi de rene og kontrollerte lokaler, så vil store deler av undergrunnsproblemene forsvinne. Tror ikke det er løsningen. At myndighetene sier at det er ok vil ikke få folk ut av elendigheten. Det er ingen jenter i denne verden som vokser opp med en drøm om å ligge med menn for penger, uansett om det er lovlig eller ikke. Det kan jeg love deg. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nei, men det er et problem for flere at de er på gaten. I offentlige bordell vil man også ha kontroll på de som er der, og jobbe med hver enkelt for å hjelpe de ut. Jobber de utenfor et slikt bordell vil politiet kunne fjerne de og gjøre noe med de med loven i ryggen. Og jo, det finnes også de som jobber slik og trives med det, samt skatte av intekten sin. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 En ide for å få prostituerte av gaten er å sette opp bordeller i offentlig regi. Pålegg legesjekk, gi de rene og kontrollerte lokaler, så vil store deler av undergrunnsproblemene forsvinne. Tror ikke det er løsningen. At myndighetene sier at det er ok vil ikke få folk ut av elendigheten. Det er ingen jenter i denne verden som vokser opp med en drøm om å ligge med menn for penger, uansett om det er lovlig eller ikke. Det kan jeg love deg. Prostitusjon er omtrent verdens eldste yrke. Vi blir ikke kvitt det, uansett hvor mange som måtte ha en utopisk drøm om det. Og det er ingen tvil om at det er bedre og tryggere å ha det i rene trygge omgivelser, enn i en mørk bakgate. Man hører ikke de luksusprostituerte som har seg på Plaza for 5000 ligget klage, og folk klager heller ikke på at det flommer over av dem. Med mindre man er naiv nok til å tro at vi kan bli kvitt prostitusjon, er det like greit å få i gang trygge rene bordeller først som sist. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Den logikken er vell like lur som:"hei, vi blir ikke kvitt alkoholisme, la oss gjøre alkohol lovlig ned i tiårsalderen." Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Den logikken er vell like lur som:"hei, vi blir ikke kvitt alkoholisme, la oss gjøre alkohol lovlig ned i tiårsalderen." Nei, det er den ikke. Ditt utsagn tilsvarer mer dette: "Hei, vi blir ikke kvitt prostitusjon, så la oss gjøre det lovlig å kjøpe og selge 10åringer!". Hvilket jeg selvsagt aldri sa. Vil du absolutt ha en paralell til alkohol skal du få det: "Vi prøvde å forby alkohol, folk brygget hjemme istedet. La oss heller få det inn i mest mulig kontrollerte former. Hva med et vinmonopol?". Neimen, sett på maken! Et eksempel fra virkeligheten, Norge til og med! Det har du en "like lur" logikk, og den er faktisk ikke dum i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Akkurat, få det beste ut av det. Dessuten kan de faktisk få mulighet til hjelp der, tilbud de ikke ville ellers. Det er ikke snakk om moralsk omveltning, kun hjelp der det trengs. Lenke til kommentar
BlåseJobb Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Herregud! Er det noe galt med og bli tilbudt blowjob og body massage og nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ghetto er helt feil ord, men det er flere saker jeg ikke skjønner: A) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til å komme inn i Norge? B) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til åpenlyst å oppholde seg så lenge de vil i Norge? C) Hvorfor får disse nigerianske damene lov til åpenlyst å drive næringsvirksomhet i Norge? Fiks en eller alle punktene ovenfor og hele trafikkingproblemet vil være borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå