Kalinken Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hadde det ikke vært et marked, hadde det ikke vært tilbud. Hva så? Det at det er folk som benytter seg av prostituerte betyr ikke at alle andre skal måtte bli trakassert av innpåslitne hoes. Ellers er jeg enig med Trynemjoel om at prostitusjonen burde komme inn i mer kontrollerte former. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Nå har jeg bodd i Oslo ganske lenge... 27 år... og ja, det blir faktisk verre og verre nesten for hvert år som går. Først kom det masse narkomane til Oslo. Så ble det masse prostituerte narkomane. Så begynte de narkomane å tigge. Så kom det masse innvandrere og bosatte seg i enkelte bydeler. Så falt boligprisene i disse områdene, og ennå flere fra samme land bosatte seg der. Så ble innvandrertunge bydeler til regelrette ghettoer hvor bare fattige innvandrere og narkomane osv. bor. Så fjernet vi tigge-loven, og utenlandske tiggere strømmet til. Nå blomstrer også gjengkriminalitet og ghetto vs ghetto mentaliteten for fullt. Så kom det utenlandske prostituerte med utvidelsen av EU. Så kom prostituerte ifra afrika. Med innvandring og narkotika har hovedstaden tiltrukket seg ekstremt mange uønskede elementer. For ikke å nevne at om du drar ned i Oslo sentrum en hverdag, når folk flest er på jobb, går alle afghaner- og somalier- kjerringene rundt med barnevogner og shopper på asyl og barnestønad. What's next? Og når i helvete skal vi begynne å rydde opp i det her? Er det OK at Oslos hovedstad går lut åt helvete? Forslag til tiltak: -Kriminalisering av salg av prostitusjon og umiddelbar utkastelse av disse -Innvandringsstopp av flyktninger og asylsøkere til hovedstaden -Kriminalisering av tigging og fengsel samt utkastelse -Tvangsbehandling av narkomani -Fjerne kontantstøtte for innvandrere -Kun sosialhjelpssatser til flyktninger og asylsøkere frem til de kan settes i arbeid Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Var i Stockholm for et par helger siden og så ikke en eneste tigger eller prostituert langs hovedgaten. Kom hjem til Oslo og gikk opp Karl Johan. Måtte brøyte meg gjennom en gjeng (50-75 stk) narkomane, ble tilbudt sex 4 ganger fra Oslo S til Lille Grensen, samt bedt om penger fra tiggere hver 10m. Det er helt trist at man kan tillate at Oslo er en frihavn for prostitusjon, tigging og narkotika. Det må komme tiltak og lover mot prostitusjon, narkohandel og tigging. mag Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Bare svar "no money", funker som faen. Genialt, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før. Det er fullstendig tragikomisk at man ikke skal kunne få gå i fred og respekteres med et normalt "nei". Disse drittkjerringene kommer faen meg og maser på deg selv om man er mitt i en telefonsamtale! Karl Johan/Oslo er virkelig i ferd med å bli et skikkelig møkkasted. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) En enda bedre idé enn å svare "no money": IGNORER! Ikke opprett øyekontakt at all. Edit: man trenger jo ikke si noe? Endret 20. desember 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Er jo forstyrrende å stå å vente på bussen, så kommer en av de feite slaverkjerringene og rister med en kopp full av penger forran fjeset på deg. Blir jeg seff lettere provosert Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 -Innvandringsstopp av flyktninger og asylsøkere til hovedstaden Jeg er enig med mesteparten av det du skriver, men jeg vil helst ikke ha flere asylmottak her hvor jeg bor. Vi hadde en ikke langt unna der jeg bor nå og da hadde vi store problemer med stjeling og tyverier. Etter at FrP tok makten i kommunen vår nedla de asylmottaket og tyveriene stoppet. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er jo forstyrrende å stå å vente på bussen, så kommer en av de feite slaverkjerringene og rister med en kopp full av penger forran fjeset på deg. Blir jeg seff lettere provosert Det er en del menn også blant de øst-europeiske tiggerne som prøver å vekke sympati med sin krøklete gange og stokk, jeg synes lite om at de er så pågående. Har forresten sluttet for lenge siden å gi penger til tiggere, dette oppmuntrer kun til mer tigging og vi vet hva mesteparten av pengene går til når det gjelder de norske tiggerne . Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Oslo er mer enn Karl Johan. Blir litt som å si at Bergen er en rønne, pga alt pakket utenfor bystasjonen. Ikke helt rettferdig kanskje? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Huff ja, begynner å bli ille i Oslo. Bare fra Oslo S til Karl Johan fikk jeg en hel bønsj med utlendinger etter meg som maste etter hasj. Jeg sa "nei, har ikke" og ristet på huet flere ganger, men dem fulgte likevel etter og alle i "gjengen" maste og ropte "hasj", "bubble", "cannabis" etter meg. Skal innrømme jeg gikk fort da. Føler meg ikke trygg når dem henger seg på sånn. Dette var for 2 uker siden og jeg gikk alene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Oslo er mer enn Karl Johan. Blir litt som å si at Bergen er en rønne, pga alt pakket utenfor bystasjonen. Ikke helt rettferdig kanskje? Bortsett fra at Karl Johan er Oslos "paradegate" og manges første møte med Oslo. At den er i ferd med å bli en slum er forkastelig og drar helhetsinntrykket langt mer ned i møkka enn om denne dritten hadde forgått i en avsidesliggende liten sidegate hvor man selv måtte aktivt oppsøke disse møkkakjerringene. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Synes det var "greit" før, når horene sto lengst bort i Skippergata og Tollbugata, og de narkomane sto på plata. Nå er det en vegg med narkomane nederst på Karl Johan hvor gata krysser Skippergata hvor narkotikahandel -og misbruk skjer helt åpenlyst midt på gata bare noen titalls meter i fra en politibil. Skal ærlig innrømme at jeg er redd når jeg oppholder meg i sentrum alene (særlig den nederste delen av Karl Johan). Har aldri før vært nervøs når jeg bevegde meg i sentrum av Oslo, selv ikke da jeg jobbet i Dronningens gate og slutta klokken 22 og ble plystra etter av afrikanske horer hver eneste dag.. Og går man av på Grønland t-banestasjon, så blir man tilbudt stoff med en gang man kommer opp trappa. Jeg har blitt forsøkt ranet flere ganger. Jeg har blitt banket opp av innvandrergjenger uten grunn. Jeg har blitt tilbudt narkotika. Jeg har blitt tilbudt sex. Jeg har kort sagt opplevd det meste av det folk (som ikke bor i Oslo) mener når de sier "ikke dra til Oslo, det er mye vold og tull der". Man skal ikke gå rundt og være redd for at slike ting skal skje i et av verdens beste land! Få strengere lover og straffer mot narkohandel og bruk, prostitusjon (og hallikvirksomhet), og mot tigging. Fjern alle narkomane og horer fra sentrumsområdene, splitt opp gjenger og få mer politi i gatene. Ikke flytt problemene, fjern dem. Har vært i flere storbyer i europa, og jeg har sett klare forskjeller fra Oslo. F.eks i Barcelona så var det ikke en kjeft narkomane og tiggere i sentrum (bortsett fra de "gateartistene"), men så fort man kom til de ytre strøkene var det flust med alkoholikere, uteliggere og folk som skulle ha noen cent til "telefonen". Når horene tar penger og briller fra folk uten at det er sex inne i bildet, så er det på tide at noe må gjøres! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg er ikke enig i betegnelsen ghetto. Karl Johan er ingen ghetto. Men noe må helt klart gjøres. Hva hjelper det å bruke millioner av kroner på markedsføring utad, når det første man gjør med de som kommer er å skremme vettet av dem med store gjenger narkomane og prostituerte? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg er ikke enig i betegnelsen ghetto. Karl Johan er ingen ghetto.. Er vel litt i overkant det ja... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg ser det er mange som klager over ghetto overskriften. Jeg har aldri anklaget Oslo eller Karl Johan for å være en ren ghettoslum, men at vi ser tilstander i Oslo som kan minnes om en ghetto er det vel ikke mange som er uenige i? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har ikke så mye å snakke om, så vi pirker på overskriften, ikke noe mer. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Med andre ord, flesteparten er enige at noe må gjøres. Har sett noen gode forslag og jeg tror vi må bli mer aggressive mot disse personene som ødelegger hovedstaten. Mer patrulerende politi og utsendelse er et steg i riktig retning. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Med andre ord, flesteparten er enige at noe må gjøres. Har sett noen gode forslag og jeg tror vi må bli mer aggressive mot disse personene som ødelegger hovedstaten. Tja.. si det du.... Gjøres og gjøres... Kan jo gjøre en av dem til "årets nordmann", det ville sikkert være kjekt Men seriøst.... viss de aldri fikk noen kunder der, eller fikk noen penger når de tigget, ville de ikke gå lei..?? Viss svaret er at det får de ikke allerede, synes jeg de er har stort pågangsmot i hvert fall... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg er enig med mesteparten av det du skriver, men jeg vil helst ikke ha flere asylmottak her hvor jeg bor. Vi hadde en ikke langt unna der jeg bor nå og da hadde vi store problemer med stjeling og tyverier. Etter at FrP tok makten i kommunen vår nedla de asylmottaket og tyveriene stoppet Enhver kommune bør ha vetorett mot å ta imot flyktninger og innvandrere. Et ytterligere problem er jo at absolutt alle innvandrere i Norge, asylsøkere og flyktninger inkludert, vil til Oslo... det er derfor byen har blitt et utrygt volds og tyveri- helvete, og en skam å vise frem for turistene. Vi må kriminalisere salg av prostitusjon og tigging igjen, og vi må bruke tvangsbehandling og fengselsstraff på narkomane. Forøvrig må vi også ha strengere straffer generelt, og en slutt på strafferabatter av ymse slag, som f.eks kvantumsrabatt og tristforhistorierabatt. Riktignok hadde det kostet litt å bygge og drifte nye fengsler, men fengslene er altfor fine. Jo strengere straff man får, jo dårligere standard på fengsel. Da er det uansett usansynelig at de slipper ut for å se dagslys på mange år. Sist men ikke minst må også Oslos byråd gjøre noe for å hindre innvandrere i å skvise seg sammen i enkelt områder, og å lage ghettoer der... som f.eks Holmlia, Grønland, Tøyen, Gamle Oslo osv. Lenke til kommentar
Fhtagn Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Altså hvordan kan det være så vanskelig for politikerne og sette en stopper for horing, tigging og begynne med fordeling av innvandrere til utkant strøk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå