CrackaBoi Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg har planer om et stort CD-brenningsprosjekt som innebærer brenning av flere hundre CDer. Det er snakk om en storstilt backup av mine maskiner. I min maskin som dere ser i signaturen har jeg en Plextor 24x IDE cd-brenner. Mitt spørsmål er: Si at jeg kjøper en brenner til, f. eks en Sony 52x IDE og putter den i samme maskin. Da har jeg altså to brennere i maskinen. Vil Nero oppfatte detet, og la med brenne to CD-er samtidig? Vil det fungere? Vil sjansene være meget store for buffer underrun? Er det noen andre ulemper ved en slik løsning? For det vil jo i praksis mer en halvere tiden det tar å backe opp alt sammen. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Funker det eller funker det ikke? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 jah, det burde fungere det Lenke til kommentar
mort603 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jada , det fungerer . Men brennerne må ha buffer underrun protection ellers er sjansene store for at du får problemer. Har selv 2 brennere, Plextor 40/12/40 og Asus 48/16/48, begge står som master med hver sin leser som slave (en toshiba 48x og en Asus DVD 16/48 ). Går så det ryker!!! Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvis du bruker en versjon av Nero som du fikk med brenneren vil denne bare virke med den brenneren det fuløgte med (ikke helt sikker på det). Jeg fikk med Nero med min CD brenner og med min DVD brenner. Men jeg måtte fjerne nero og installere for den brenneren jeg skulle bruke når jeg hadde brukt den andre brenneren... Fikk ikke noe hjelp hos supporten til Ahead Det endte med at jeg lasta ned masse priatkopierte Ahead-produkter Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 skulle jo gå bra det, kanskje en ide å kjøpe plextor brenner da, slipper du å bruke flere forskjellige brenneprogram og annet trøbbel på den fronten (som ble nevnt tidligere) Lenke til kommentar
eiga Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har planer om et stort CD-brenningsprosjekt som innebærer brenning av flere hundre CDer. Det er snakk om en storstilt backup av mine maskiner. Takk for all hjelp Jeg hadde vurdert en ny HD i steden for en extra-brenner og X-100-Vis av CD plater. PSsst !!! The pirate said: "Jeg har planer om et stort CD-brenningsprosjekt som innebærer brenning av flere hundre CDer." Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Et kjapt lite regnestykke: Cd-option: brenner: 600 kr. cd-r (200=ca. 140GB): 500 kr. tid: Jæv.elig mye.. Konklusjon: Prisen er 1100 kr.. Og du bruker antageligvis dager og uker på å få gjort jobben.. Harddisk-option: harddisk: 1245 tid: fort gjort (copy & paste) Konklusjon: pris 1245, enklere å holde orden på, enkel jobb.. Slutt konklusjon: Ingen tvil om hva jeg ville gjort i hvertfall... (kjøpt cd-brenner og cd-r, og hatt cd'ene på et lurt sted og ikke visst hva som var på hvilke cd'er og måttet flytte ut i garasjen pga. for liten plass inne (400 cd'er som nå har fått fast plass i senga mi så jeg har ikke noe sted å sove )) Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Helt enig med xeon der. blir ganske mye styr og holdeorden på 200 cder. hva med en hd? Lenke til kommentar
president Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva med DVD-brenner? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva med DVD-brenner? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva med DVD-brenner?Yup en DVD-brenner er nok et bedre valg. Men kanskje han skal selge de cd'ne eller noe? Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 hmm... det burde gå, men da må du som sagt bruke brenne programmet som fulgte med brennerne hver for seg...fordi cd-keyen du får med på brenneprogrammet virker KUN til den brenneren du fikk med... *(jeg lastet ned crack til nero så det virker ikke si det til noen..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå