Gå til innhold

Bråkete Xbox360? Sett den i et annet rom

Boye

Anbefalte innlegg

Fikk omsider en Xbox360, og den bråker omtrent like mye som en portabel batteridrevet støvsuger (jaja, kanskje 'litt' overdrevet, men en skamm er det uansett).

Så jeg tok turen til Clas Ohlson og kjøpte en 10m HDMI kabel, fant fram en gammel optisk kabel, satte hele Xbox360 i et annet rom, og lukket døren. Trådløs kontroller funket 100%, og nøt Mass Effect i -nesten- ren stillhet.

Anbefales :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xboxen bråker, ingen tvil om det, men jeg legger ærlig talt ikke merke til det når jeg spiller. Kanskje i en loadesekvens hvor det ikke er noe lyd, men ellers så er det ikke noe bryderi. Men jeg har vært inne på samme tanken ved å sette Xboxen i et annet rom. Har en ganske kjølig kjeller som må være et perfekt miljø for boksen..

Lenke til kommentar

Helt sykt at dere begynner å snakke om sensitivitet til lyd i forbindelse med 360'en.

Jeg ser ikke film fra 360'en, men fra pcen og med viftene på 30% eller noe på pcen så er den relativt stille, men fortsatt sjenerende når man ser film. Skulle jeg sett film fra 360'en eller spilt et involverende spill som Mass Effect så tror jeg jeg hadde tydd til noe lignende selv. Spiller heldigvis bare COD4, men selv da er det jo umulig å blokkere ut viftestøyen.

Virker dessuten som alle som har 360 bor alene på landet uten familie eller venner i huset og kan skru opp lyden så høyt at man overdøver støyen, men det gjør ikke jeg. Og man må vel opp i 70-80dB for å gjøre det? :D

Når 360'en bråker så sykt mye mer med et spill i drevet enn uten så synes jeg det burde vært en måte å legge hele spillet over på harddisken og spille derfra. At den bråker så mye med spill i drevet er uansett noe jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar
Helt sykt at dere begynner å snakke om sensitivitet til lyd i forbindelse med 360'en.

Jeg ser ikke film fra 360'en, men fra pcen og med viftene på 30% eller noe på pcen så er den relativt stille, men fortsatt sjenerende når man ser film. Skulle jeg sett film fra 360'en eller spilt et involverende spill som Mass Effect så tror jeg jeg hadde tydd til noe lignende selv. Spiller heldigvis bare COD4, men selv da er det jo umulig å blokkere ut viftestøyen.

Virker dessuten som alle som har 360 bor alene på landet uten familie eller venner i huset og kan skru opp lyden så høyt at man overdøver støyen, men det gjør ikke jeg. Og man må vel opp i 70-80dB for å gjøre det? :D

Når 360'en bråker så sykt mye mer med et spill i drevet enn uten så synes jeg det burde vært en måte å legge hele spillet over på harddisken og spille derfra. At den bråker så mye med spill i drevet er uansett noe jeg ikke forstår.

360 bråker ikke så mye at du ikke klarer å overdøve den med anlegget..

Jeg har aldri hørt 360 mens jeg spiller, men når jeg er ferdig hører jeg den. -.-

Tips:

Lukk igjen døren, skru på litt lyd og nyt spillet.

Lenke til kommentar

Det vi må huske på her er at opplevelsen av støy er veldig individuel, og noe som oppfattes som støy av en person nødveendigvis ikke trenger å være støy for en anne person.

Og som nevnt over, så er det ikke alltid man har muligheten til å stille annelgget så høyt at man overdøver boxen :)

Jeg for min del legger heller ikke merke til lyden når jeg spiller feks Halo3 på Live!, men jeg merker den deilige stillheten når jeg, etter noen timer, slår boxen av :)

Lenke til kommentar

Derfor man kjøper enebolig med stor hage som buffer sone til naboene vettu :D

Skal man se en raff film klokka 0100 om natta, med fullt trøkk i subsoniske frekvenser er det den eneste måten å gjøre det på. Og 70-80dB er jo ingenting :p Spill pleier jeg å spille på litt lavere volum enn film da.

Lenke til kommentar

Helt enig! Jeg har nøyaktig det samme problemet med min 360! Jeg kan av og til faktisk HØRE at den bråker, hvis jeg skrur på 360ien FØR jeg skrur på tven(med lyd!).

Med en gang tven gir fra seg noe som bare ligner på en lyd, så forsvinner alt bråket fra 360ien, hvis ikke det er mystisk så vet ikke jeg!

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

dere kan virkelig ikke ha mye annet å klage over når dere klager på den støyen der. Kan nå hende at min 360 er mer stille enn alle deres her inne, noe jeg tviler på, hvis ikke så er det bare å spille med vanlig lyd så merker du ikke 360en i det hele tatt. Du trenger ikke ha høyt volum. bare ha på

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt 360 mens jeg spiller, men når jeg er ferdig hører jeg den. -.-
Samme her. Men vi må huske på at dette er veldig individuelt. Både per konsoll og per person.

En person kan synes en xbox bråker utrolig, mens en annen ikke synes det.

En person kan like å ha lavt volum på lyden, en annen kan like og ha det høyt.

En xbox kan bråe veldig, en annen bråker kanskje ikke så mye.

En person som spiller med lyd kan få en xbox som bråker mye, men ikke merker det.

En person som spiller med lav lyd kan få en xbox som bråker mye, og da synes den er enda værre.

Etc.

Etc.

Etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...