Gå til innhold

Intel avventer 45 nm

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok AMD løfter seg. HD3870 er et godt produkt, det samme med HD3850. Og på CPU siden har vi nok mye godt i vente.

De holder også på med sammesmelting av CPU og GPU som jo blir spennende og R700 ser bra ut. RS780 ser også spennende ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel har mer behov for 45nm prosessorer i Xeon linja enn på desktop så det kan vel hende at dette er et tiltak for å øke tilgjengeligheten på 45nm Xeon. Ikke det at jeg har hørt spesifikt at de har for få, men det skulle ikke forundre meg. Det er stor etterspørsel nå på slutten av budsjettperioden.

Ellers har det aldri forundret meg at Intel skulle parkere AMD på dette viset. Eneste årsaken til at AMD kunne komme opp og hevde seg var at Intel snublet kraftig. Om en ser på utviklingen av ytelsestester over tid så ser en at det var et markant knekk i kurven på den tiden AMD var best. Tatt den normale utviklingen i CPU markedet i betraktning så var det ikke AMD som kom opp, men Intel som raste ned. De hadde jo nesten negativ ytelsesutvikling i en periode fra 130nm Netburst til 90nm Enhanced Netburst.

Lenke til kommentar

Selv om det er litt off-topic så hadde jeg og TL1000S en diskusjon her om at E4300 var den verste på varme. Jeg hadde feil info i går.

Min E4300 på stock kjøler og 3GHz kjører nå på 20-23 grader når jeg surfer, hører på musikk og ser film. Såvidt jeg hører viften på kjøleren. På det varmeste på sommeren ligger den på 27-30 under samme bruk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ryktebørsen er alltid de første til å så tvil rundt de egentlige årsakene til utspill :) Men det er jo lett å legge skylden på AMD slik Intel forsøker seg på.

Hvis Intel har lagre med 45nm for serverproduksjon. Hvorfor får ingen bestilt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...