Gå til innhold

Til alle 8800GT/GTS 512MB eiere


Uglegutt

Anbefalte innlegg

største økninga var omtrent på første eller andre klokk egentlig. hadde vell 40-45c stock, kansje. så når har jeg vell litt udner 50c, mend 750/1820/995x2, idle. load har jeg vel lkansje opp under 60. vet ikke helt. har ikke fått testa skikkelig. får ikke logga tempsa, men har kjørt crysis i windows-mode ogh hatt 54c under spilling. og 3dmark (mellom testene) opp under 60 som sagt, men temperaturen går raskt ned igjen, så ikke alltid en får korrekt avlesing ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler?

 

hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten.

hva med minneklokk? til 1900? (ble besvart)

 

Hmm det er jo veldig lave temps. Hva slags oppløsning spiller du i? og AA/AF?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler?

 

hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten.

hva med minneklokk? til 1900? (ble besvart)

 

Hmm det er jo veldig lave temps. Hva slags oppløsning spiller du i? og AA/AF?

 

 

 

jeg spiller i 1024x768 med alt på medium 2xaa/af og noe på very high (feks water quality)

 

hvorfor så lavt ? jeg har 8800gt og. jeg kjører 1680x1050. men alt på high. funkger bra her 35 i avg fps.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
ummm. ikke for å klage, men denne tråden ble visst highjacket til overklokkings spørsmål. Hadde vært fint å beholdt den On Topic ettersom jeg er interessert i andres svar på topicen.

 

vel. løsningen på topicen din er å kjøre kortet på orginal hastighet. eller så kjøper man raskere skjermkort. enkelt :)

Lenke til kommentar
Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler?

 

hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten.

hva med minneklokk? til 1900? (ble besvart)

 

Hmm det er jo veldig lave temps. Hva slags oppløsning spiller du i? og AA/AF?

 

 

 

jeg spiller i 1024x768 med alt på medium 2xaa/af og noe på very high (feks water quality)

 

hvorfor så lavt ? jeg har 8800gt og. jeg kjører 1680x1050. men alt på high. funkger bra her 35 i avg fps.

 

hm, fordi jeg har en cpu som kun var på 2,4ghz da jeg prøvde det førstegang. har klokka den til 3015mhz på stockkjøler nå, men har ikke prøvd høyere oppløsning. så har jeg litt dårlige minnemoduler.

 

 

klokke-spørsmål osv kan jo rettes til min tråd her :)

Lenke til kommentar
Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler?

 

hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten.

hva med minneklokk? til 1900? (ble besvart)

 

Hmm det er jo veldig lave temps. Hva slags oppløsning spiller du i? og AA/AF?

 

 

 

jeg spiller i 1024x768 med alt på medium 2xaa/af og noe på very high (feks water quality)

 

hvorfor så lavt ? jeg har 8800gt og. jeg kjører 1680x1050. men alt på high. funkger bra her 35 i avg fps.

 

hm, fordi jeg har en cpu som kun var på 2,4ghz da jeg prøvde det førstegang. har klokka den til 3015mhz på stockkjøler nå, men har ikke prøvd høyere oppløsning. så har jeg litt dårlige minnemoduler.

 

 

klokke-spørsmål osv kan jo rettes til min tråd her :)

 

hm ok. jeg har også en 2.4 ghz cpu, og helt vanlig minne. men jeg ville heller droppa fsaa og kjørt litt høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler?

 

hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten.

hva med minneklokk? til 1900? (ble besvart)

 

Hmm det er jo veldig lave temps. Hva slags oppløsning spiller du i? og AA/AF?

 

 

 

jeg spiller i 1024x768 med alt på medium 2xaa/af og noe på very high (feks water quality)

 

hvorfor så lavt ? jeg har 8800gt og. jeg kjører 1680x1050. men alt på high. funkger bra her 35 i avg fps.

 

hm, fordi jeg har en cpu som kun var på 2,4ghz da jeg prøvde det førstegang. har klokka den til 3015mhz på stockkjøler nå, men har ikke prøvd høyere oppløsning. så har jeg litt dårlige minnemoduler.

 

 

klokke-spørsmål osv kan jo rettes til min tråd her :)

 

hm ok. jeg har også en 2.4 ghz cpu, og helt vanlig minne. men jeg ville heller droppa fsaa og kjørt litt høyere oppløsning.

 

hadde på aa/af kun først i går da :p liker egentlig ikke aa/af..vertfall ikke noe mindre enn 4x. blir falskt synes jeg :p

skal prøve 1280x uten aa/af nuh.

 

UPDATE

 

med 1280x1024 uten aa/af og alt på medium (og noe på high/very high, som water quality) oppnådde jeg i enkelte omgivelser 70-80fps(!!). Hadde i avrage ca 25-30fps i det meste. Nå prøvde jeg TANK-oppdraget der du kjører tanks osv. Var nede i 19fps på det heftigste. lå for det meste på rundt enten 30-35 eller 20-25fps. Bra vil jeg si!

temp etter det jeg kunne finne ut var ca 55c, og gikk fort ned igjen til ca 46c etter jeg sluttet å spille.

Endret av viiite
Lenke til kommentar
ummm. ikke for å klage, men denne tråden ble visst highjacket til overklokkings spørsmål. Hadde vært fint å beholdt den On Topic ettersom jeg er interessert i andres svar på topicen.

 

vel. løsningen på topicen din er å kjøre kortet på orginal hastighet. eller så kjøper man raskere skjermkort. enkelt :)

Det var din løsning på problemet.

 

Det er imidlertid ganske mange som har kjøpt dette kortet pga pris/ytelse, og det er ganske mange som overklokker kortet fordi de ikke har RÅD til dyrere kort, Nå vet man at man ikke kan overklokke kortet like langt som andre alternativer, og det bør man vite før man eventuelt kjøper det.

 

Dette var også ment som info til dem som kansje måtte slite med problemet, slik at de kan se at det er et kjent problem med disse kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...