robinboy Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei! En bekjent markerte all teksten i textedit og trykket space. All teksten forsvant. I panikk skrudde han av macen....!?!?! Kan teksten finnes tilbake? Finnes det noen programmer som kan hente det tilbake? robin, the boy wonder Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Time Machine? Hvem slår av maskinen sin i panikk? Haha. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Altså vennen din åpnet en tekstfil i et tekstredigeringsprogram. Merket all teksten og trykket space så skrudde han av maskinen uten å lagre endringene? Lenke til kommentar
robinboy Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Altså vennen din åpnet en tekstfil i et tekstredigeringsprogram. Merket all teksten og trykket space så skrudde han av maskinen uten å lagre endringene? Ja, slik jeg er blitt det fortalt, høres det slik ut. Jeg tror ikke endringene ble lagret av min venn. Jeg sitter med maskina forran meg nå. Fila er tom. Det kommer ihvertfall ikke opp noe tekst når fila åpnes.... Igjen Er det noe man kan gjøre? Hva er denne time machine? edit- så vidt jeg kan se fra internett finnes ikke time machine før i versjon 10.5 av osx min venn har 10.4.10 robin Endret 20. desember 2007 av robinboy Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Time Machine er Leopards backupsystem. Den tar backup av alle lagrede filer hver time du er koblet til en ekstern harddisk. Teksten kompisen din skrev var ikke lagret, og time machine kan ikke hjelpe deg her da. Tror nok teksten er borte for alltid; det er bare microsoft office som klarer å "hente opp" teksten etter fysisk omstart. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hvis filen er tom så gjorde vennen din noe mer enn å skru av maskinen etter å ha fjernet teksten med space med mindre textedit automagisk lagrer endringer når maskinen skrus av. In DOS you can go in and recover anything that's been corrupted.If you loose a file on a MAC you run to the store to get the MAC version of Norton utillities, you run back only to have Norton go: "You idiot! You own a Macintosh. The file is fucking gone!" -It's just wrong. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Du kunne alltids angret (ved hjelp av +Z), men siden han skrudde av maskinen skulle jeg tro fila er borte... Endret 20. desember 2007 av Magnus Holm Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Altså, hvilken fil er det snakk om? Er det ett dokument eller en systemfil? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Se i katalogen om det er lagret noen temp-filer av et slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå