fdl Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) 3,42GHz - 380x9 - 1,41V i bios, 1.35-1.36V i Win. - idle 27-35grader - load 47-54grader - G0 - kjøler: TRUE 120 - L727A923T Endret 21. desember 2007 av fdl Lenke til kommentar
anordne Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 nettopp fått min opp å gå etter noen uker med tull, for lite kjølepasta. Fikk nettopp ny pasta og da ligger den på rundt 50 idle i bios. Har jeg ujevnt lag med pasta da?(stock kjøler) Lenke til kommentar
anordne Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har klokka den? Ikke begynt med klokking enda nei Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ganske høy temp med stock kjøler og orginal klokk. Varmt kabinett? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Ganske høy temp med stock kjøler og orginal klokk. Varmt kabinett? Har ett htpc kabinett antec fusion, det er to 120 mm vifter i siden på den, og skal være rimelig bra gjennomstrømning, men alikevel er jo et htpc kabinett. Har klokka den til 2,7 nu med å øka fsb, og da ligger kjernene på 60 c i everest (med en god del programmer åpen og arbeider i bakgrunn) og cpu 50. hovedkortet er 42 c så det blir jo varmt oppi der ja. Forstått det er en liten innkjørings periode på pastaen så håper jo på å få den ned noen grader. Er dette for varmt, intel oppgir vel 72 grader som det høyeste denne bør oppnå, selv om jeg tror den tåler noe mer. Kjører jeg cpu for hardt eller dette helt greit?'' Edit: kan jeg kjøre ned vcore litt uten fare? Endret 6. januar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Idle: CPU 26 °C CPU #1 / Kjerne #1 40 °C CPU #1 / Kjerne #2 38 °C CPU #1 / Kjerne #3 33 °C CPU #1 / Kjerne #4 34 °C Load(max): CPU 49 °C CPU #1 / Kjerne #1 66 °C CPU #1 / Kjerne #2 61 °C CPU #1 / Kjerne #3 57 °C CPU #1 / Kjerne #4 57 °C I et Thermaltake Kandalf, med medfølgende vannkøling. Vannet går også igjennom NB på mitt Maximus Formula SE. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ganske høy temp med stock kjøler og orginal klokk. Varmt kabinett? Har ett htpc kabinett antec fusion, det er to 120 mm vifter i siden på den, og skal være rimelig bra gjennomstrømning, men alikevel er jo et htpc kabinett. Har klokka den til 2,7 nu med å øka fsb, og da ligger kjernene på 60 c i everest (med en god del programmer åpen og arbeider i bakgrunn) og cpu 50. hovedkortet er 42 c så det blir jo varmt oppi der ja. Forstått det er en liten innkjørings periode på pastaen så håper jo på å få den ned noen grader. Er dette for varmt, intel oppgir vel 72 grader som det høyeste denne bør oppnå, selv om jeg tror den tåler noe mer. Kjører jeg cpu for hardt eller dette helt greit?'' Edit: kan jeg kjøre ned vcore litt uten fare? Tror ikke er CPU'n din som er feilen til at den er varm. Er nok bare det at kabinettet blir veldig varmt. HK blir jo også ganske varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå