Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installert ny hardware maskinen starter, men får kun en svart skjerm?

Anbefalte innlegg

Installerte nytt HK EVGA 680i, 4 GB ram PC-8500, Intel Core 2 Duo E6850 i går. Skulle skru på msakinen men alt jeg får er en svart skjerm. Maskinen slår seg på men ingenting på skjermen. Ser inne på hovedkortet der er det ei digital skjerm som det står 7F på. Kikka i manualen til hovedkortet for og se hva det betydde, der sto det kun "POST error check", hva betyr de?

Har kun en 4-pins kontakt som gir strøm til CPUen men det sto att jeg kunne bruke de enda de var sterkt anbefalt og bruke en 8-pins der. Har en Hiper Type-R 580W strømforsyning, går det ann og kjøpe kun en kabel slik att jeg får 8-pins isteden for 4-pins? Eller trenger jeg en helt ny strømforsyning? Kan noen anbefale noen da itilfelle?

Sjermkortet er de ikke noe galt med for jeg har prøvd ett annet ett, men med samme resultater.

Noen som kan helpe? Må nesten få den til før jul :)

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd og resette cmos nå, men de samme skjer fortsatt :( Men når jeg drar ut den 4-pins kontakten til CPUen så kommer de ingen feilmld eller noen pipelyd fra hovedkortet. Kan det da være at jeg trenger en 8-pins kontakt? Er vel ingenting som er ødelagt?

Lenke til kommentar

Her er eit lite tips eg kom over i dag, og som redda meg ut av ein svært lik situasjon i kveld:

Prøv med ein meir standard rambrikke PC5300 e.l. Dersom du får det til å virke då, må du inn i bios og sette dei rette instillingane for rammen du skal bruke, slå av maskina og sette inn "din" ram.

God Jul

Lenke til kommentar

Fikk den 8-pins overgangen idag og satte den i men får fortsatt kun en svart skjerm og samme feilmelding 7F "POST error check"

Burde jeg prøve og kjøpe 1 GB med PC 5300 ram da? Eller kan det være HK eller CPU som det er noe galt med?

Ringte til Multicom der jeg bestillte det fra og di sa jeg skulle sende de tilbake fordi det sikkert var noe feil med HK eller CPU :(

PS: Skjermen funker helt greit ;)

Trenger hjelp, hva kan det være?!?!

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
Fikk den 8-pins overgangen idag og satte den i men får fortsatt kun en svart skjerm og samme feilmelding 7F "POST error check"

Burde jeg prøve og kjøpe 1 GB med PC 5300 ram da? Eller kan det være HK eller CPU som det er noe galt med?

Ringte til Multicom der jeg bestillte det fra og di sa jeg skulle sende de tilbake fordi det sikkert var noe feil med HK eller CPU :(

PS: Skjermen funker helt greit ;)

Trenger hjelp, hva kan det være?!?!

Multicom sier at du skal sende den tilbake, er det noe mer du trenger hjelp til da?

Lenke til kommentar

HAH, fikk de til :) Måtte bare ta skjermkortet i den andre PCI porten, kunne ikke ha den i den øverste. Hva visst kjappere den andre PCI porten.

Trodde det var normalt og ha den i den øverste porten jeg men?

Men samma de nå funker alt helt PERFEKT! Faen at jeg ikke prøvde de tidligere :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...