Gå til innhold

Trenger kamera for å ta bilder av naturen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal til malaysia i neste sommer og skal utforske jungelen bla. Jeg har veldig lite peiling på kameraer derfor ønsker anbefalinger på et bra kamera.

Kameraet må kunne ta bilder i widescreen slik at jeg kan se bildene på min widescreen lcd tv, fargene må være sterke siden det er mye farger i jungelen slik at man får 3d følelse når man ser på bildene og selfølgelig skarpe bilder. Det skal også kunne ta bra bilder under svake lysforhold. pris 2000 - 3000. Og helst en bra zoom hvis det er mulig til den prisen.

Dere kan gått poste linker.

Takk på forhånd :-)

Endret av evgeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic tar supre bilder, har selv et i ultrazoomklassen, FZ30, som er digert i forhold til de to ovennevnte.

Men husk at Panasonic sliter ganske mye med markant bildestøy når ISO settes til 200 eller høyere.

Jeg låser derfor mitt fast til ISO 100, da blir det bærre lækkert. Men stoler man på automatikken, er det risikosport med Panasonic under dårlige lysforhold.

Har ikke noen egen erfaring med de små Panasonic'ene, men ville tro de godt kan slite mer enn de store med betydelig mindre optikk. Les de du finner av tester på de kandidatene du finner, og se hva som er styrker og svakheter.

Du får flere av de store ultrazoomene til svært hyggelige priser nå, Fujifilm har f.eks. S6500 til snaue 2.5K mener jeg å ha sett. Det er veldig mye kamera for pengene. På en slik tur ville jeg ikke tatt sjansen på et lommekamera for slike opplevelser.

Bredformat på bildene ville jeg iallfall ikke hatt som avgjørende lodd på vektskåla. Det er ikke særlig vanskelig å beskjære bilder i ettertid. Skjermvisning er en ting, utskrifter er noe annet. De færreste skrivere lager bredformat.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...