Gå til innhold

Asus v1s - slår seg av -bare- under spilling

leeeiva

Anbefalte innlegg

Fikk nettop min nye Asus v1s, med Vista Buisness 32bit.

nvidia GF 8600m gt - 512mb

Dual core T7300 - 2ghz

2gb ram

Har testet Call of Duty 4, World in Conflict og Emergency 4, det samme skjer med alle spill.

Etter litt tid i spillet får jeg noen grønn-aktige streker på skjermen som varer ca 1 sek, så slår pcen seg av.

Er ingen problem å så den på igjen.

Ettersom jeg ikke er stor tilhenger av vista formaterte jeg til xp pro sp2, installerte nyeste skjermkort driver fra laptopvideo2go, og resten av driverne fra produsentenes sider, men problemet stoppet ikke.

Har prøvd forskjellige underlag, bygge litt opp under PC-en osv i tilfelle overheating. Sjekket cpu temp med et prog kalt Core Temp, resultatet var idle på ca 44 grader, og ca 70 i det PC-en slår seg av (sjekket loggen fra programmet).

Noen idèer på hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke funnet noe program som lager logg over skjermkort temp..

Noen forslag?

Ser på Speedfan at cpu temp er 38 grader (begge kjernene) og skjermkortet er 58 grader akkurat i det pcen er i windows igjen..

Edit: aktiverte logging på Speedfan nå. Skjermkort temp var på 79 grader i det PC-en slo seg av.

Edit2: Kan virke som om det har noe med strømforsyningen å gjøre. Har enda ikke opplevd problem når jeg har spilt kun på batteriet, men så fort jeg kobler inn strømmen kommer det ganske kjapt. I så fall, er det noe som kan gjøres?

Endret av leeeiva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...