Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøp av aksjer og fond

komfyr

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte å begynne å kjøpe aksjer og/eller fond på internett. Og da tenkte jeg på netfonds.no noen som har erfaringer med kjøp av aksjer og fond på netfonds eller andre sider??

Jeg har 50 000kr som jeg tenkte å invistere, planen var Odin Norge, men er ikke helt sikkert. Gjør ikke noe om det er litt høyere risiko. Er dette en god ide, eller der det like så greit og bare ha pengene på sparekonto??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg tenkte å begynne å kjøpe aksjer og/eller fond på internett. Og da tenkte jeg på netfonds.no noen som har erfaringer med kjøp av aksjer og fond på netfonds eller andre sider??

Jeg har 50 000kr som jeg tenkte å invistere, planen var Odin Norge, men er ikke helt sikkert. Gjør ikke noe om det er litt høyere risiko. Er dette en god ide, eller der det like så greit og bare ha pengene på sparekonto??

Hvilke aksjefond du skal kjøpe er det vanskelig å gi noen tips om. Som alle skrivert er historisk avkastning ingen garanti for fremtidig avkastning.

Når det gjelder hvor du skal kjøpe tror jeg ikke det er så veldig nøye med mindre du er på jakt etter et spesielt fond. Jeg har selv skandiabanken og har brukt deres tjenester til dette. Jeg synes de er enkle å bruk, og samtidig har man oversikt over pengene hver gang man er innom nettbanken. Skandiabanken har og aksjetrader som er grei å bruke til å handle med, men jeg synes informasjonen der er litt uoversiktlig i tillegg til at man stadig bli logget ut. Der har jeg foretrukket nordnet.

Uansett ville jeg sett sitasjonen an litt hva gjelder aksjer om dette er nytt for deg og begynt med fond. Sjekk gjerne om nettbanken/banken du bruker idag har noe å tilby, ingen vits å opprette et nytt kundeforhold med nye passord og koder om du kan få samme melken hos kuen du allerede har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er bortigmot umulig å gi eller ta imot råd om hva som er lurest når det gjelder fond/aksjer. Rett og slett fordi ingen vet det.

Jeg vil anbefale deg å sette deg inn i det, og ta egne avgjørelser. Selv har jeg noen årslønner plassert i Skagenfondene, men når noen spør meg om råd forteller jeg bare hva jeg gjør. Så får de selv gjøre seg opp en mening om det er best for dem.

Det er mange hensyn å ta med hensyn til risiko og forventet avkatstning, og ikke minst er det avhengig av hvor lenge du har tenkt å ha pengene plassert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...