Gå til innhold

Acer 5720 ZG død for 3. gang

funkycloud

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en Acer 5720 zg i september. Var ganske fornøyd og den fungerte fint i ca 4 uker før den tok kvelden første gang. Den ble sendt til reparasjon og batteriet ble byttet. Fikk den igjen og den virket en time før den på nytt tok kvelden.

(Helt død, lyset slår seg på kun i etpar sekunder før den slår seg av igjen. Virker ikke verken med batteri eller adapter. Funker ikke å ta ut batteriet og sette det inn heller)

Nå fikk jeg den igjen for noen dager siden, lot den være hos en kompis i tilfelle jeg hadde overspenning eller noe el-problemer i huset, men den stoppet å virke hos han også.

Har jeg rett til pengene igjen nå? Eller bare en identisk ny vare?

Syntes dette oser av dårlig kvalitet, riktignok har acer presset inn mye bra til den prisen, men man må kunne forvente at

maskinen skal virke i mer enn 2 måneder.

Noen andre som har opplevd problemer med samme modell ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilen må være den samme de tre gangene, er den det?

At maskina slår seg av er en mangel.

§ 30, 2.ledd: Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

§ 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Om feilen er den samme mener jeg du har rett på å heve kjøpet. Sitater fra forbrukerkjøploven.

Lenke til kommentar

min har hatt probleme med lading av batteriet, fikk nytt batteri. Har også hatt problemer med at den ikke vil kjøre på strømaadapteret, da går den av. ser imidlertid ut som om den funker nå med nytt batteri. fikk det tidligere i kveld. først nektet den å lade men nå lader den, faktisk...

er det 6 cellers eller 8 cellers batteri som står i den opprinnelig forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...