Skyttt Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei! Er ny når det gjelder konsoller, har vært en ihuga PC-entusiast i hele mitt liv. Må nok allikevel innrømme at jeg i disse dager virkelig lar meg friste av Xbox 360 og alle toppspillene som er eksklusive for konsollen, da spesielt Mass Effect og Gears of War. Ser den ligger nede på 2500,- på elkjøp nå, så jeg tenker jeg skal gå for et kjøp. Men jeg har ikke akkurat noen flatskjerm. Det er en litt eldre Philips-TV, riktignok widescreen, men den er slett ikke flat, hverken skjermen eller selve TV-en. Ser det er forskjell på Xbox-ene, vi har både "Premium", "Pro" og "Elite". Har forsåvidt forstått at forskjellen ligger på utganger, tilbehør og lagringsplass. Nå er det slett ikke umulig at jeg vil skaffe meg en HDTV etter hvert. Men kan jeg kjøpe en Xbox 360 med HD-utgang og fortsatt få den til å fungere på min gamle TV? Jeg har også et ganske fett anlegg i 10.000-kronersklassen fra Hi-Fi klubben, med tilhørende forsterker/DVD-spiller. Er det en grei sak å få lyden fra Xboxen til å fungere på anlegget? Endret 19. desember 2007 av Skyttt Lenke til kommentar
Eirik1992 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 har et gammelt tv som står på rommet som jeg spiller xbox360 på så lenge du har scart uttak så går det ann å spille xbox360 på den . det finnes 3 forskjellige ja "Premium", "Pro" og "Elite" premium uten harddisk. pro med harddisk, kontroll ,headsett. elite er det mer minne på 120gb og Black Play & Charge Kit http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ack/default.htm se her så ser du hva Black Play & Charge Kit er . på scart ledningen kan du velge hva du skal ha den på Hdtv eller Tv om du ikke har hdtv vil du ikke se noe bilde om du har den på hdtv. så du må ha den på tv siden du har et helt vanlig tv. men du skifte til hdtv om du skal ha nytt tv som du sa . Tips:kjøp pro så sparer du penger du trenger ikke mer plass og resten av det nye Xbox 360 ELITE 120GB Harddisk (Nyhet i Elite) HDMI Utgang (Nyhet i Elite) Sort Trådløs Controller Sort Headset HDMI Kabel (Nyhet i Elite) Component Kabel Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei! Er ny når det gjelder konsoller, har vært en ihuga PC-entusiast i hele mitt liv. Må nok allikevel innrømme at jeg i disse dager virkelig lar meg friste av Xbox 360 og alle toppspillene som er eksklusive for konsollen, da spesielt Mass Effect og Gears of War. Ser den ligger nede på 2500,- på elkjøp nå, så jeg tenker jeg skal gå for et kjøp. Men jeg har ikke akkurat noen flatskjerm. Det er en litt eldre Philips-TV, riktignok widescreen, men den er slett ikke flat, hverken skjermen eller selve TV-en. Ser det er forskjell på Xbox-ene, vi har både "Premium", "Pro" og "Elite". Har forsåvidt forstått at forskjellen ligger på utganger, tilbehør og lagringsplass. Nå er det slett ikke umulig at jeg vil skaffe meg en HDTV etter hvert. Men kan jeg kjøpe en Xbox 360 med HD-utgang og fortsatt få den til å fungere på min gamle TV? Jeg har også et ganske fett anlegg i 10.000-kronersklassen fra Hi-Fi klubben, med tilhørende forsterker/DVD-spiller. Er det en grei sak å få lyden fra Xboxen til å fungere på anlegget? Det går fint å bruke tv-en din. Kjøper du premium får du med både component og komposittkabel, førstnevnte brukes hvis du vil ha HD, kompositt er til "vanlige" TV-er (Rød, gul og hvit kabel, hvis det sier deg mer). Elite versjonen er bare nødvendig hvis du absolutt vil ha stor harddisk, eller er sykelig opptatt av å få HD-oppløsning med HDMI i stedet for component. Er ikke sikker her, men tror du skal ha en ganske stor skjerm for å se forskjell på de to. Jeg hadde kjøpt premium, kablene du trenger følger med. EDIT: Ser at fyren over sier Premium ikke har harddisk. Dette stemmer IKKE, jeg har denne versjonen selv og den har 20GB lagringsplass, som har vært nok for meg. Pro-versjonen vet jeg ingenting om, var ikke det bare et annet navn på premium? Uansett er det vel 3 versjoner: arcade (uten harddisk), premium (20GB) og Elite (120 GB) Endret 19. desember 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Takk for svar! Tenker nok det blir premiumpakka på meg. Greit med litt lagringsplass, jeg skal nok klare meg i lange baner med 20GB. Hva med anlegget mitt? Holder det å skru på forsterkeren og koble den til å kjøre lyden fra TVen, eller må jeg kable fra Xboxen til forsterkeren? Jeg har ikke surround, bare to gode høyttalere. Men jeg har såkalt "Stereo Surround" på forsterkeren, som lar meg kjøre DVDer i en slags virtuell surround, som fungerer veldig godt. Mulig å kjøre spill på samme effekt eller må jeg nøye meg med kvalitets-stereolyd? Lenke til kommentar
baltie Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du kan velge mellom en optisk utgang som du kan legge kabel til til stereoanlegget, eller vanlige stereo-plugger (hvit/rød phono) som du kobler til TV-en (del av komposittkabelen). Men hvis du har en noenlunde god, moderne "vanlig" TV, bør du vurdere å kjøpe Advanced Scart Cable, den finner du der de selger X360-utstyr. Denne overfører et RGB-signal over Scart istf. standardsignalet du får over kompositt. Det blir faktisk merkbart bedre bilde med Advanced Scart Cable. Lyden blir også overført i Scart-kabelen, og du vil da måtte velge mellom å hente ut lyden fra TV-en eller bruke optisk kabel. Lenke til kommentar
Eirik1992 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Det går fint å bruke tv-en din. Kjøper du premium får du med både component og komposittkabel, førstnevnte brukes hvis du vil ha HD, kompositt er til "vanlige" TV-er (Rød, gul og hvit kabel, hvis det sier deg mer). Elite versjonen er bare nødvendig hvis du absolutt vil ha stor harddisk, eller er sykelig opptatt av å få HD-oppløsning med HDMI i stedet for component. Er ikke sikker her, men tror du skal ha en ganske stor skjerm for å se forskjell på de to. Jeg hadde kjøpt premium, kablene du trenger følger med. EDIT: Ser at fyren over sier Premium ikke har harddisk. Dette stemmer IKKE, jeg har denne versjonen selv og den har 20GB lagringsplass, som har vært nok for meg. Pro-versjonen vet jeg ingenting om, var ikke det bare et annet navn på premium? Uansett er det vel 3 versjoner: arcade (uten harddisk), premium (20GB) og Elite (120 GB) rota litt der du siden den het ikke arcade før xD siden han sa pro så trodde jeg han medte de med 20gig harddisk og premium var den uten xD Endret 20. desember 2007 av TCi Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det finnes tre modeller: Elite, Pro/Premium og Arcade. For å finne ut forskjellene, se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox360#Comparison_of_features Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Rettelse: De to første versjonene var Core og Premium. Core var bare en grunnleggende versjon uten harddisk eller støtte for HD TV, og så vidt jeg vet var kontrolleren ikke trådløs. Premium versjonen har en 20GB stor harddisk (teknisk sett, men xboksen bruker ca 5GB til systemfiler, så den "virkelige" størrelsen er bare ca 15GB), en trådløs kontroller og støtter HD TV. Senere kom Microsoft med en Elite versjon (se lengre oppe for spesifikasjoner), og nylig ble Core versjonen trukket tilbake og byttet ut en Arcade versjon uten harddisk, HD støtte og med vanlig kontroller. Den har derimot en minnepinne, så vidt jeg vet. Jeg kjøpte en Premium versjon og er svært fornøyd med den. Harddisken er stor nok for mitt bruk da jeg bare laster ned en og annen DLC og bare har noen få sanger lagret der. (resten streamer jeg rett fra laptop'en). Hadde jeg hatt valget i dag ville jeg nok ha kjøpt Premium versjonen likevel. Elite er for dyr og ubrukelig da jeg ikke engang har interesse av HDTV'er, og Core / Arcade versjonen er for dårlig da den ikke har harddisk. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Skyttt: Merker en økende trend hvor spilldesignere bryr seg mindre og mindre om folk med gamle TVer, spesielt når det gjelder liten tekst som ofte blir vanskelig å lese grunnet billedrørstvens begrensninger. Spesielt EA er jævler på dette (men hvem kjøper vel EA-spill lengre? selv tester jeg kun et par demoer). Men også andre ting, som fiender som er langt vekke, som kan være vanskelig å se i SD. Har vært SD-gamer lenge, og det har funket helt greit, men om en ukes tid bestiller jeg min første HD-TV, og jeg kan ikke vente! Billedrør har dessverre lite å gjøre med denne generasjonens spill. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Premium/Pro er det beste valget for de fleste, spesielt om du skal spille over nett. Likevel ville jeg personlig hatt en Elite istedet, da den ekstra lagringsplassen kommer godt med nå som originale Xbox-spill selges digitalt. I tillegg regner jeg med at Video Marketplace omsider tar turen til Skandinavia. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Rettelse: De to første versjonene var Core og Premium. Core var bare en grunnleggende versjon uten harddisk eller støtte for HD TV, og så vidt jeg vet var kontrolleren ikke trådløs. Premium versjonen har en 20GB stor harddisk (teknisk sett, men xboksen bruker ca 5GB til systemfiler, så den "virkelige" størrelsen er bare ca 15GB), en trådløs kontroller og støtter HD TV. Senere kom Microsoft med en Elite versjon (se lengre oppe for spesifikasjoner), og nylig ble Core versjonen trukket tilbake og byttet ut en Arcade versjon uten harddisk, HD støtte og med vanlig kontroller. Den har derimot en minnepinne, så vidt jeg vet. Jeg kjøpte en Premium versjon og er svært fornøyd med den. Harddisken er stor nok for mitt bruk da jeg bare laster ned en og annen DLC og bare har noen få sanger lagret der. (resten streamer jeg rett fra laptop'en). Hadde jeg hatt valget i dag ville jeg nok ha kjøpt Premium versjonen likevel. Elite er for dyr og ubrukelig da jeg ikke engang har interesse av HDTV'er, og Core / Arcade versjonen er for dårlig da den ikke har harddisk. Blir vel litt feil å si at det ikke er støtte for HDTV på Core/Arcade!? Den har da akkurat samme støtte som Pro/Premium! Bare mangler den nødvendige kabelen.. Kjøper du Core/Arcade og siden kjøper komponent kabel, så har du full HDTV utbytte der i gården også! Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Da har jeg plukka med meg Premium-pakka fra den lokale Elkjøpbunkeren. Vil si at jeg er VELDIG fornøyd, konsollen oser kvalitet på alle punkter. Ingen problemer i forhold til TV-en. Kjøpte Mass Effect, som var hovedårsaken til at jeg ville ha boksen, og jeg storkoser meg! Går helt fint med både bilde og lyd, unntatt teksten som kunne vært bittelitt tydeligere. Det er jo en relativt ny TV av den gamle sorten for å si det sånn. Bruker scarten, det er det beste alternativet, sant? Også har jeg hørt noe om at man kan kjøpe en bedre scartkabel som sender RGB-signaler eller noe sånt. Vil jeg merke forskjellen om jeg bruker noe slikt i stedet? Eneste jeg er overraska over, er hvor mye maskinen bråker. Ikke at det egentlig er noe problem, har jo forståelse for at en såpass kraftig konsoll trenger et skikkelig viftesystem. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, en bedre kabel vil mest sannsynlig gi mye bedre bilde. Kabler som følger med er vanligvis ikke allverdens. Det var noen som hadde sammenligningsbilder fra Wii, mellom kabelen om fulgte med og en advanced scart-kabel, og forskjellene var betydelige. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Når jeg kjøpte anlegget mitt, kjøpte jeg også en scart til DVD-spilleren. Dette var den dyreste på Hi-Fi klubben. Vil det lønne seg å bruke den på Xboxen? Eller må jeg kjøpe en spesiell scart spesielt tilpassa spilling for bedre bilde?' EDIT: Ok, det sier seg vel egentlig selv, da jeg trenger en scart med inngang til de andre kablene. Endret 21. desember 2007 av Skyttt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå