Nutjob Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei. Skal kjøpe meg nytt skjermkort, eitt 8800GT, men har lyst å bestille ny kjøler på grunn av bedre kjøling, få det litt stillere(er egentlig lite viktig), og det er litt fancy Kort og godt, erfaringer med kjøler til 8800GT som kjøler bra og ser fancy/tøff ut? Lenke til kommentar
Osloboer Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hei. Jeg har god erfaring med Zalman VF1000 LED. Med medfølgende kjøler idlet kortet på 65 grader og nådde 90 ved last. Etter at jeg byttet til Zalman idler den på rundt 40-45 og går opp til 50-55 ved last. Kabinettet mitt er relativt stort og luftig med noen 80-mm vifter. Jeg vil anbefale deg å investere i en bedre kjølepasta enn den som følger med, samt rensevæske for rambrikkene og GPU. Arctic Silver 5 Arctic Silver ArtiClean Fortsatt God Jul og et Godt nytt År. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Har ingen erfaringer med ny kjøler til 8800GT, men jeg tror jeg legger inn en bestilling på ThermalTake DuOrb i nærmeste fremtid. Tror det blir to av dem ettersom jeg har et til GT-kort på bestilling. Les mer her om erfaringer om DuOrb og 8800GT. Siterer også en annen ting fra denne siden: "Also the Duorb, like someone else said in the forum, is one of the FEW that actually come with sinks for the ram and voltage regs so keep that in mind when you make a purchase." [edit] Og forresten, må man ha termisk lim eller funker det fett med termisk pasta? [edit2] Fant noe mer. Bilder og temperaturer med DuOrb Endret 26. desember 2007 av OndApe Lenke til kommentar
Osloboer Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 [edit] Og forresten, må man ha termisk lim eller funker det fett med termisk pasta? Jeg er usikker på hvor godt man får festet minnekjølerene uten bruk av termisk lim. Ettersom de vil være på "undersiden" av kortet når kortet er i maskinen. Min tanke er at man risikerer at de løsner? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 alså, termisk pasta er ikke lim og brikkene vil jo mest sannsynlig løsne. Vil vere lurest å bruke termisk lim ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå