kunchun Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei, jeg har nettopp kommet hjem fra hybelen og koblet meg opp på rommet. Jeg har en Jensen NL-610 elns som er koblet til en D-Link router som deretter er koblet til internett. Om jeg kobler kabelen som kommer fra D-Link routeren så får jeg internett, men saken er den at jeg skulle hatt internett på flere enn bare en stasjon.. Noen forslag? Kan det vræe fordi D-link og Jensen ikke vil samarbeide? Lenke til kommentar
kzn Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Har jensen routeren port for WAN? i såfall sett kabelen fra dlink routeren inn i en LAN port på jensen routeren. dermed fungerer jensen routeren som switch og du sannsynligvis vil komme deg på nett via de resterende portene på jensen routeren. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Tror jeg har prøvd det du sa, men kan jo alltids prøve en gang til;) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Deaktiver DHCP-serveren på Jensen-routeren. Det pleier å gjøre susen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Årsaken til at du ikke får internett med to routere er trolig en ipadressekonflikt eller feil oppsett på router #2. Sjekk linken min for oppskrift på hvordan du kan sette opp router #2 som ren switch og eventuelt aksesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå