Gå til innhold

Elitegroup Green 732

SeiGGy

Anbefalte innlegg

Jeg tar opp tråden igjen om denna maskina, og lurer en god del angående støy på denne karen. Det er jo en sprek desktop prosessor så man regner vel med en god del støy..?

Men støyer den mer en en desktop pc?

Omtrent hvor mye støyer den (dB) ?

Støyen irriterende?

Om den kanskje kan fungere i skolesammenheng (IT-Akademiet eller NITH) som jeg satser å gå på til høsten...tenker på forelesningstimer...at jeg ikke får folk på nakken..

Blir den varm veldig varm under tro?

Og hvordan er service osv...om den kanskje tåler seg liten trøkk...

Den finnes på fremsiden hos www.multicom.no Har forresten tenkt en del på Dell sin 8200...om noen kanskje har erfaringer med den.

Får håpe noen av dere har denne som kan svare....

Mvh

Alexander.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke multicom nettopp satt ned prisen på denne kraftpakken? Jeg mener bestemt at prisen var 17995,- i forrige uke, og kan ikke se noen endrede spesifikasjoner.

Jeg er også på jakt etter bærbar, og ser man kun på spesifikasjonene så er denne et røverkjøp. Dog vart æ skræmt når jeg hørte advarslene på dette forum om støynivået, som jeg anser som en meget kritisk faktor når det gjelder bærbar.

Håper noen som har kjøpt en slik Pc kan bidra med sine erfaringer. Er støynivået til å leve med??? :)

Green P4-2533 15" 40GB 512MB DVD/CDRW

Pris pr. stk: 15 995,00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

På lager: 5+

Bestill antall:

Beskrivelse: Elitegroup Green 732 er en fullverdig bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker krefter som en stasjonær datamaskin pakket inn i det råeste av bærbar PC. Green serien er kraftig nok til å brukes som en portabel erstatning for den vanlige stasjonære PC'en siden den har alt det siste av teknologi puttet inn i en meget liten bærbar datamaskin med TFT skjerm og integrert batteri. Hovedkortet i maskinen er siste generasjons bærbart hovedkort og er produsert av Elitegroup selv, som er verdens største produsent av hovedkort.

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-4 2533MHz prosessor, 533MHz FSB

512MB DDR minne

40GB harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert

10/100Mbit nettverkskort

56k modem integrert

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire IEEE1394 port

1x Type II PCMCIA

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Synaptics touchpad m/scrollknapp

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (SVHS)

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 2,5 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 332 x 281 x 39 mm

Vekt kun 3,8kg

Lenke til kommentar

Tenker ganske likt som deg jeg også, angående det med skjermen og faktisk støy fra viftene. sendte en mail og fikk noenlunde dette som svar:

"Våre teknikere mener de ikke har noen spesiell støy (men du vil høre litt vifte fra disse pga den kraftige prosessoren)."

Grunnen til at jeg er så oppmerksom på støy er fordi jeg har tenkt å bruke den på skole osv som sagt. Maskina er jo ganske bra ser det ut som, og den har en hardisk med 5400 RPM som er et +. Men andre ord - en veldig god desktop erstatter mener jeg da til den prisen. Tar jeg ikke feil så er det et tilbud ut denne uka ?.

http://www.ecs.com.tw/products/g732_spec.htm

Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd den billigste av de 3 elitegroup-bærbare multicom selger, og for å si det slik, han som eide den solgte den etter 3 uker pga. for mye viftestøy til lesesal/forelesningsbruk. Den har ikke ekstrem viftestøy, men til laptop å være bråker den altfor mye for meg i allefall.

På papiret er det jo en super-pc, men det MÅ jo være noen ulemper når den er så billig i forhold til konkurrenter. Og dette eksterne batteriet som følger med denne er jo stort som et lite uvær.

Lenke til kommentar

yepp, har greid å skaffe meg denne laptop'en, så kan jo fortelle hva slags førsteintrykk jeg har av den..

For å si det sånn, dinside.no har en helt ypperlig forklaring av den, det som jeg leste der på forhånd stemmer helt klart også når du tar den i bruk selv.

Den er rett og slett helt rå! med nesten alt man kan tenkte seg innebygd, er dette en laptop til en knallpris, spør du meg. Med sin meget krafitige pentium 4 prosessor klarer den å dra alt av forskjellige prosesser uten ett snev av problemer. Og med ett 64MB skjermkort, einer den seg også ypperlig til en spille-PC. ja, den kan helt klart sammenlignes med en vanlig stasjonær PC!

Men det må jo være noen ulemper med denne, siden den er så fenomenal når det gjelder ytelse. og det er det helt klart.

hvis du er av typen som skal ha med deg denne i stille omgivelser, IKKE kjøp denne. den har 2 vifter som bråker mye, til å være en lap. men jeg personlig har ikke noe imot det, siden jeg ikke skal bruke den i møter o.l.

Den andre store ulempen er jo selvsagt vekten. med oppimot 4kg i vekt, blir den jo meget tung, og ikke alltid like praktisk å ha med seg rundt om kring, selv om jeg ikke ser noe stort problem i dette...

husk på hva den har innebygd av godbiter!

konklusjon: løp og kjøp :D For dette er helt klart en laptop for fremtiden!!!

(håper dette hjalp noen som satt på gjerdet)..

Lenke til kommentar
er det noen som vet hvem som importerer denne maskinen ????

Falken

Det er mulig at det er flere som importerer den, men jeg ser at PCMAX som lenge har hatt andre maskiner fra Elitegroup, nå har Green serien også. De importerer og selger også til forhandlere.

G732 med P4-2,66MHz/60GB/512 koster 13555,- inkl. MVA til vanlig sluttbruker der!

Lenke til kommentar
Jeg tar opp tråden igjen om denna maskina, og lurer en god del angående støy på denne karen. Det er jo en sprek desktop prosessor så man regner vel med en god del støy..?

Men støyer den mer en en desktop pc?

Den støyer mindre enn en vanlig desktop PC i hvertfall! (Både harddisken og vifte lager mindre støy enn på en vanlig Desktop, men mer enn En stillegående Bærbar med Mobile-CPU som ikke trenger vifte!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg er nesten på vei til å kjøpe denne her. Var egentlig klar for en Powerbook, men så fant jeg denne... (vekt og støy er ikke så viktig. Blant folk, blir den vel mest brukt på fly eller tog allikevel for min del)

Jeg lurer også på om det har vært noe problemer i etterkant og så lurer jeg på om høytalerne på denne er ok.

Er det noen som har prøvd å gjøre DVD-spilleren på denne sonefri?

Lenke til kommentar
Jeg er nesten på vei til å kjøpe denne her. Var egentlig klar for en Powerbook, men så fant jeg denne... (vekt og støy er ikke så viktig. Blant folk, blir den vel mest brukt på fly eller tog allikevel for min del)

Jeg lurer også på om det har vært noe problemer i etterkant og så lurer jeg på om høytalerne på denne er ok.

Er det noen som har prøvd å gjøre DVD-spilleren på denne sonefri?

Jeg har nå kjøpt denne pcen. Vekt og litt støy betyr ikke så mye for meg heller.

Jeg har foreløpig ikke hatt noen problemer med denne pcen. Funker bra, og er veldig stabil. Har ikke hengt seg, eller noe ennå (OG jeg har sveiva igang en del tunge spill :) ) Og spill er den vill på! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...