Gå til innhold

Xfx 8800 gtx i Lian LI pcb65b

NaitSirhC

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vurderer innkjøp av ett xfx 8800gtx kort.

Jeg har ett Lian Li pcb65b kabinett.

Har hørt ryker om at dette kortet er veldig stort. Jeg har drevet og målt litt inne i kabinettet for og se om jeg har plass, det ser litt snevert ut. Kan se ut som kortet vil treffe harddiskene.

Er det noen som har samme kabinett som har kjøpt kortet og funnet noen fungerende løsninger?

Link til kabinettet:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...B&mcat=c432

Endret av NaitSirhC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller vurdert og gå for et 8800 GTS, 512 mb modelen, altså den nye G92 "kjernen"

Det yter bedre en GTX på lav oppløsning, alltså 1024-1200 ca, mener jeg.

har selv 2x 8800 GTS, og er stor fornøyd:) de er store, så ja de kan kolidere med hardisker, eller som i mitt, det er veldig trangt akkurat bak skjermkortet, men heldigvis kan man bøye litt på kabelen så går det fint, hvertfall i mitt antec 900 kabinett.Men jeg tror at hvis du bare flytter litt på diskene, så burde det gå veldig fint:)

Lenke til kommentar

Enig med lunnr, så lenge du er vant til å spille uten AA, hvor man ser et drastisk fall i ytelse kontra GTXen..

Etter hva jeg husker fra mitt GTX kort hjemme, så stikker det rundt 2 cm ut fra HK (vanlig ATX), så det er ganske stort. Du kan jo heller sjekke lengden på kortet og sammenligne med HK, og plusse/trekke fra det som er igjen, så får du jo beste bildet av hvor langt det faktisk er (les: GPU 26.7cm - HK ditt 2X.XXcm = hvor mye som stikker ut), og de få cm som er igjen kan du jo se lett om du får plass til.

Se litt på testene (i desember-arkivet på HW.no), og se litt på AA ytelse også du. Er jo gjerne litt fristende å peise på litt AA med slike kraftige kort.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt nevnte GTX kort men bruker nå GTS 512 i steden nettop pga det yter hakket bedre (varierer fra 2-3fps bedre til over 5 fps bedre). GTS har ingen problemer med å slå GTX kortet, scorer 700 mer nå men GTS har enda mer å gå på.

Jeg har ASUS GTS på 750 - 2140 og har ikke sett kortet over 56 grader (GTX var oveklokket til 625 - 2003, det var da glovarmt og trengte ekstra vifte).

Så er det prisen ....

Spillene jeg har prøvd er (så langt på GTS): Crysis - MOHA airborne - COD 4 - Treasure island ) . Bortsett fra Crysis 1600*1200 + eyecandy

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...