Incumbent Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei! Skal kjøpe ny gamingpc og trenger litt hjelp til noen av delene. Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61422 Ser de delene greie ut? - Jeg vil ikke gå utover prisen på oppsettet jeg har slengt opp. Jeg har tenkt å klokke cpu til opp mot 4ghz, iom at multiplyeren på cpuen er maks 8, må jeg klokke rammen rimelig godt for at det skal gå fint. Er ute etter tips til en annen ram som kanskje passer oppgaven bedre? Hovedkortet er visstnok godt å klokke med, så regner med at det er ok? Grafikkortet er jeg litt usikker på.. Iom at det er omtrent 1000,- dyrere enn 8800gt, er det virkelig verdt det, eller bør jeg heller flytte de 1000,- over på f.eks bedre ram, hdd, psu osv? Jeg skal kjøpe etter jul. Regner med at det er litt billigere da, så om oppsettet virkelig trenger et par hundrelapper til, så kom gjerne med innspill Edit: Glemte å nevne at jeg vil oppgradere cpu i løpet av året om de nye yorkfieldene til intel viser seg å være verdt det, så cpuen valgte jeg pga pris. Virker som om den yter godt nok med litt klokk så lenge. - LaE Endret 19. desember 2007 av LaE Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Ser veldig greit ut. BallistiX klokker regelmessig godt, så et helt greit valg der. Om 8800gts er verd pengene, spørs om du bruker høy oppløsning. 1600 x 1200 eller høyere, da ville jeg gått for GTS. Ellers er GT like god. Hovedkortet ditt kan du bytte ut med FoxConn MARS, om du ikke trenger WiFi. EDIT: Disse minnebrikkene er i teorien bedre, men i praksis vet jeg ikke hvor mye bedre de er kontra 6400CL4 brikkene. Tracer har led, non tracer har ikke leds. De vil ihvertfall klare 4ghz på prosessor (400/8=500. Da blir minne også 500mhz om du kjører 1:1) Endret 19. desember 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Ser veldig greit ut. BallistiX klokker regelmessig godt, så et helt greit valg der.Om 8800gts er verd pengene, spørs om du bruker høy oppløsning. 1600 x 1200 eller høyere, da ville jeg gått for GTS. Ellers er GT like god. Hovedkortet ditt kan du bytte ut med FoxConn MARS, om du ikke trenger WiFi. EDIT: Disse minnebrikkene er i teorien bedre, men i praksis vet jeg ikke hvor mye bedre de er kontra 6400CL4 brikkene. Tracer har led, non tracer har ikke leds. De vil ihvertfall klare 4ghz på prosessor (400/8=500. Da blir minne også 500mhz om du kjører 1:1) Takk for raskt svar! Gode tips, takk skal du ha! Tror jeg velger 8800gt, så får jeg heller oppgradere siden. Da får jeg noen kroner til overs, og tror jeg velger å se på minnebrikkene istedetfor det litt dyrere hovedkortet - jeg trenger foresten ikke wifi. Har oppdatert handlevognen. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Da ville jeg byttet ut HK'et ditt med FoxConn MARS, og byttet ut Tuniq-kjøleren med ThermalRight eXtreme Ultra 120. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå