DementedAlbino Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Ser at de nå har tilbud på Defa sin kupevarmer på 850 watt til 300 kroner, så da lurer jeg på om dette vil være kraftig nok til å varme opp en Passat sedan. Bor i Bergen, så er ikke de kaldeste vintrene. Jeg trenger bare en kupevarmer som er bra nok til å holde bilen til en grei temperatur på rundt 2 timers bruk, samt at jeg slipper å skrape is og snø fra bilen når jeg skal ut å kjøre. En ting til jeg lurer på. Når jeg har timer på motorvarmeren, vil da kupevarmeren starte samtidig som motorvarmeren, eller må jeg lage til en egen timer for denne? Endret 19. desember 2007 av svortevik Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Med 2 timer til rådighet og Bergenstemperaturer så skulle vel 850W holde helt fint. Kupe og motorvarmer starter samtidig. Vet ikke helt hvordan du tenker å ordne med separate timere for disse. Holder ikke 2 timer for motorvarmeren da? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Kupe og motorvarmer starter som sagt samtidig ja, men vær obs på at det må monteres et forgreiningssett med stikkontakt for kupevarmeren inne i bilen, om man ikke har det fra før -det er garantert ikke inkludert i kupevarmertilbudet, og koster den formidable sum av 695 kr... Endret 20. desember 2007 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Men har jeg ikke alt noe slikt da når jeg har kontakt inne i bilen fra motorvarmeren? 850W, vil det være bra nok? Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Kjøp heller en varmer på Biltema. Har en på 1200w og den tiner bilen greit. Denne er jo grei: www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=442 Endret 20. desember 2007 av Baardson Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Men har jeg ikke alt noe slikt da når jeg har kontakt inne i bilen fra motorvarmeren? 850W, vil det være bra nok? Jo, har du kontakt i kupeen er det nok i orden, men de fleste som har bare motorvarmer fra før har jo ikke det, eller så har de allerede montert kupevarmeren samtidig med forgreiningssettet -at noen monterer bare forgreiningssettet og ikke selve varmeren samtidig hører nok med til sjeldenhetene.. 850W burde holde, i mine øyne, i alle fall om det sjeldent blir kaldere enn -10 der du bor. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg går nok for en varmer fra Defa. har alt styringsenhet til dette systemet med timer osv. I tillegg har jeg alt ferdig montert feste for Defa sine kupevarmere under hanskerommet. Men er en ting jeg lurer litt på. Vurderer å gå for den nye serien som er mindre enn før, men vil disse passe i de samme festene som var på den gamle serien? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Men er en ting jeg lurer litt på. Vurderer å gå for den nye serien som er mindre enn før, men vil disse passe i de samme festene som var på den gamle serien? Det vet jeg dessverre ikke, men om du forklarer saken og spør pent i butikken får du helt sikkert ta den med deg ut i bilen og prøve... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Må montere nytt feste. Er bare å skru ut det gamle og lage tre nye hull før jeg monterer den nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå